همدان؛

افزایش 2 درصدی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در استان

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: 40 درصد از وصول مالیات استان از محل پرونده‌های بزرگ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد دلشادی اظهار داشت: امسال 62 هزار و 613 نفر از مؤدیان مالیاتی استان اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دادند.

وی اظهار کرد: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تا 31 خرداد امسال فرصت داشتند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند که خوشبختانه در این مدت بیش از 62 هزار نفر از مشمولان اظهارنامه خود را تسلیم این سازمان کردند.

دلشادی با بیان اینکه افرادی که اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نکرده‌اند، مشمول 30 درصد جریمه غیرقابل بخشودگی خواهند شد، تصریح کرد: از 62 هزار نفری که اظهارنامه مالیاتی ارائه داده‌اند، 12 هزار و 405 نفر تبصره 100 قانون مالیات را پذیرفته‌اند.

وی یادآورشد: از سال 95 رسیدگی براساس دفاتر اسناد و مدارک شخص صورت می‍گیرد و تشخیص علی‌الرأس حذف شده است که براین اساس هر میزان در اسناد ثبت شده باشد مالیات درنظر گرفته می‌شود.

دلشادی عنوان کرد: افراد حقوقی و صاحبان املاک نیز تا 31 تیرماه فرصت دارند اظهارنامه خود را تکمیل کنند، در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مؤدیان حقوقی علاوه بر اینکه از استفاده از هر گونه تسهیلات معافیت محروم می‌شوند مشمول 30 درصد جریمه غیرقابل بخشودگی و صاحبان املاک 10 درصد مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به تحقق 94 درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 431 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان همدان پیش‌بینی شده بود که 405 میلیارد وصول شده است.

وی با بیان اینکه میانگین وصول مالیات در کشور 96 درصد بوده است، ادامه داد: بیشترین وصول مالیات در استان همدان مربوط به حقوق کارمندان و کارکنان است.

دلشادی با تأکید بر اینکه وصول مالیات استان نسبت به سال 94، افزایش 16 درصدی داشته است، افزود: از 405 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان 155 میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده که نسبت به سال 94، 37 درصد افزایش داشته است.

وی درباره جلوگیری از فرار مالیاتی در استان، گفت: طرح جامع مالیاتی سال 97 تکمیل می‌شود که این طرح به جلوگیری از فرارهای مالیاتی کمک می‌ ‎ کند همچنین کارگروه پیشگیری از فرار مالیاتی تشکیل شده است که به بررسی دفاتر اسناد و مدارک و تراکنش‌های بانکی مشکوک می‌پردازد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اظهار کرد: اداره ایتکس به صورت پایلوت تشکیل شده که رسیدگی دفاتر اسناد و مدارک به صورت الکترونیکی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه 40 درصد از وصول مالیات استان از محل پرونده‌های بزرگ است، افزود: 2000 پرونده بزرگ مالیاتی در استان انتخاب شده و به صورت جدا از مؤدیان دیگر و با دقت بیشتری توسط کارگروه رسیدگی بررسی شده است تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

دلشادی با تأکید بر اینکه فرار مالیاتی جرم بوده و مجرم باید به دادگاه معرفی شود، بیان کرد: تنظیم دفاتر اسناد و مدارک خلاف واقع، اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن، جلوگیری از دسترسی مأموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی، عدم انجام تکالیف قانونی مربوط به مالیات‌های مستقیم و استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر از مصادیق فرار مالیاتی است.

وی با تبریک هفته مالیات به مودیان و مأموران مالیاتی، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی بدون مالیات امکان‌پذیر نیست و مالیات در اقتصاد مقاومتی باید بیشترین سهم را داشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه مردم باید بدانند مالیات در کجا هزینه می‌شود، اظهار کرد: شفاف‌سازی در زمینه خدمات ارائه شده در استان باعث می‌شود مؤدیان نسبت به پرداخت مالیات راغب‌تر شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.