نیلی احمد آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت برخورداری دانشگاه‌ها از استاندارد‌های بین المللی

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها باید از استاندارد‌های بین‌المللی برخوردار باشند و بین‌المللی شدن باید به شکلی همه جانبه انجام شود.

دانشگاه‌ها باید از استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشندمحمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بین المللی شدن، نوعی هم افزایی در کارکردهای آموزشی، تحقیقاتی و استفاده از این هم افزایی در سطح ملی و جهانی است. در تدوین استراتژی بین المللی شدن دانشگاه، کمک به اجرای طرح های بین المللی دانشگاه در سطوح مختلف، مطرح سازی دانشگاه در جوامع علمی و بین المللی، بین المللی سازی فرهنگ آموزش و پژوهش، بین المللی سازی مدارک دانشگاه از طریق انطباق سرفصل های آموزشی، طرح جذب دانشجویان خارجی و ایجاد شبکه دانشگاهی دانشگاه های بزرگ دنیا از اولویت ها است.

وی ادامه داد: بین‌المللی شدن در حوزه علوم انسانی سخت‌تر است، یکی از مشکلات این است که فضای حاکم بر علوم انسانی بسیاری از مسائل خود را در صحنه بین‌المللی جست‌ و جو نمی‌کند یعنی احساس اغنایی در علوم انسانی وجود دارد که هر استنباطی را در خودش می‌تواند حل کند.

نیلی افزود: بخش عمده جایگاه ما به تقویت دانشگاه‌ها بستگی دارد، دانشگاه‌ها باید از استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشند و بین‌المللی شدن آن باید به شکلی همه جانبه انجام شود.

 رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد: در چشم انداز علم و فناوری افق ۱۴۰۴، چند جمله مربوط به بین المللی سازی آمده است؛ به عنوان مثال پیشتازی در مرزهای علم و فناوری با مرجعیت علمی در جهان یکی از اهداف این چشم انداز است که باید به آن دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/

همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه های آلمان و فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عزیزپور
۱۰:۰۹ ۲۴ تير ۱۳۹۶
باسلام
باشگاه عزیز و بزرگوار

خواهشی داشتم اگر پیگیری بفرمایید ممنون میشیم.
راستش ما مدرس حق التدریس دانشگاه هستیم
تنها شغلمون اینه . سه ترمه پول تدریسمون رو ندادند
اگه امکان داره از پیام نور پیگیری بفرمایید/
ممنون میشیم

باتشکر