خشم آمریکا از ثبت الخلیل به عنوان میراث جهانی فلسطین

به دنبال شناسایی شهر الخلیل به عنوان میراث جهانی فلسطین، آمریکا اعلام کرد در روابطش با یونسکو بازنگری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال شناسایی شهر الخلیل به عنوان میراث جهانی فلسطین و همچنین میراث در خطر از سوی یونسکو، سفیر آمریکا در سازمان ملل این اقدام را «بی حرمتی به تاریخ» توصیف کرده و گفت: آمریکا در روابطش با یونسکو بازنگری خواهد کرد.
 
رسانه های خارجی گزارش دادند «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل، پس از شناسایی شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن به عنوان میراث جهانی فلسطین و همچنین میراث در خطر از سوی یونسکو، این اقدام را 'فاجعه' و 'بی حرمتی به تاریخ' توصیف کرد.
 
نیکی هیلی همچنین گفت که آمریکا به دنبال این تصمیم در سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، در روابط خود با این نهاد بین المللی بازنگری خواهد کرد.
 
هیلی همچنین با بیان این که این تصمیم یونسکو تلاش های دولت دونالد ترامپ برای احیای مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل را خنثی می کند، هشدار داد که ایالات متحده در حال ارزیابی سطح مناسب روابط خود با یونسکو است.
 
یونسکو روز جمعه به رغم اعتراضات شدید کارمل شاما نماینده رژیم صهیونیستی در این نهاد، با 12 رای موافق و 3 رای مخالف و 6 رای ممتنع، الخلیل بزرگ ترین شهر کرانه باختری رود اردن را به عنوان میراث جهانی فلسطین به رسمیت شناخته و آن را در فهرست میراث در خطر قرار داد.
 
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۶
امریکا خشمگین باش و از این خشمت بمیر
جنایتکارها
آخرین اخبار