اردبیل؛

رقابت 900 هزار داوطلب برای تصاحب کرسی‌های خالی دانشگاه‌ها در سراسر کشور

از میان ۹۰۰ هزار نفری داوطلبان سراسری کنکور سال ۹۶ بیش از ۱۸ هزار نفر این داوطلبان در استان اردبیل رقابت باهم کردند.

رقابت 900 هزار داوطلب برای تصاحب کرسی‌های خالی دانشگاه‌ها در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ابراهیمی ،معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیل با اشاره به اینکه آزمون سراسری کنکور سال ۹۶ در پنج حوزه امتحانی انجام شد افزود: ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان از سراسر استان اردبیل را شهرستان اردبیل به خود اختصاص داده بود.

وی گفت: شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر،گرمی، پارس‌آباد و خلخال ازجمله شهرستان‌های برگزارکننده آزمون سراسری کنکور سال ۹۶ بود که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در سه حوزه برگزاری آزمون شرکت داشتند‌.

نماینده تام‌الاختیار آزمون سراسری کنکور در استان اردبیل از شرکت ۸ هزار و ۴۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در حوزه دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی از بین ۳۱ استان سراسر کشور از جمله دانشگاه‌های برتر کشور در برگزاری آزمون‌های سراسری کنکور انتخاب شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه غیر از رشته ریاضی که ۱/۳ آن را برادران تشکیل داده بود در سایر رشته‌ها علوم تجربی‌، انسانی و هنر را بیشتر خواهران به خود اختصاص دادند تصریح کرد: باتوجه به اینکه هر سال شاهد کاهش آمار شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری کنکور هستیم لذا شانس شرکت‌کنندگان خیلی بیشتر از سال‌های گذشته جهت کسب حضور در دانشگاه‌های دولتی و مهم کرسی‌های دانشگاهی در سراسر کشور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در بخش خواهران رغبت ادامه تحصیل بیشتر از برادران است افزود: با این وجود سال به سال هم شاهد افزایش کمی و کیفی آموزش عالی مراکز دولتی و غیردولتی دانشگاه‌های سراسر کشور هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی تشریح کرد: سوالاتی که امسال برای آزمون سراسری کنکور ترتیب یافته خیلی جامع و با کیفیت عالی از سوی سازمان سنجش طراحی شده بود.

ابراهیمی افزود: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در اردبیل بومی و ۴۰ درصد آن را دانشجویان غیربومی از استان‌های هم‌جوار و سایر استان‌های ایلام، خراسان رضوی، تهران، مازندران، کرمانشاه و شیراز تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/ع

رقابت داوطلبان در کنکور سراسری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.