متیس: آماده ایم گزینه نظامی در مسئله کره شمالی پیش روی ترامپ قرار دهیم

وزیر دفاع آمریکا گفت ارتش آماده است در مسئله کره شمالی گزینه نظامی پیش روی رئیس جمهور آمریکا قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا،‌ جیمز متیس -- وزیر دفاع آمریکا -- گفت ارتش این کشور آماده است در مسئله کره شمالی گزینه نظامی پیش روی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار دهد؛ اما تلاش های دیپلماتیک و اقتصادی کماکان گزینه مناسبی برای متقاعد کردن کره شمالی به متوقف کردن برنامه هسته ای و موشکی اش است.

متیس گفت:«رئیس جمهور بسیار روشن سخن گفت. وزیر خارجه نیز به وضوح بیان کرد ما تلاش های دیپلماتیک و اقتصادی را ادامه می دهیم. ‌ارتش آمریکا در راستای ائتلاف با کره جنوبی و ژاپن آماده اقدام است و «حاضریم اگر لازم باشد گزینه های نظامی به رئیس جمهور ارائه کنیم.

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد در رابطه با کره شمالی دیپلماسی شکست نخورده است. او به سخنان فرمانده نیروهای آمریکا در کره جنوبی اشاره کرد و گفت نیروهای آمریکا و کره جنوبی برای پرهیز از جنگ خودداری بسیاری به نشان داده‌اند. او به گلوله باران جزیره یونگ پیونگ در سال 2010 و غرق کردن کشتی کره جنوبی در اوایل همان سال اشاره کرد و گفت:«خویشتن داری ما ادامه دارد و همینک که سخن می‌گویم تلاش های دیپلماتیک برای حل مشکل کره شمالی در جریان است.

متیس افزود: آمریکا تلاش می کند چین را متقاعد کند، فشار بیشتری به کره شمالی وارد کند تا این کشور ناچار به متوقف کردن برنامه هسته ای خود شود. وزارت دفاع آمریکا هنوز مشغول تحلیل کردن اطلاعات مربوط به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی است. واضح است که [موشک اخیر] افزایش دهنده سرعت داشت که در مقایسه با موشک قبلی پیشرفت محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار