تاکید واشنگتن بر فشار بر چین برای حل و فصل موضوع کره شمالی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن به فشار بر چین برای همکاری در حل و فصل موضوع کره شمالی ادامه می‌دهد.

تاکید واشنگتن بر فشار بر چین برای حل و فصل موضوع کره شمالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، هدر ناوئرت – سخنگوی وزارت خارجه آمریکا -- در نشست خبری روزانه در این وزارتخانه گفت کشورش به فشار بر چین برای همکاری در حل و فصل موضوع کره شمالی ادامه می‌دهد.

ناوئرت گفت در حال حاضر مذاکرات ما با روسیه درباره تحولات سوریه همچنان ادامه دارد. سیاست کلی ما در این خصوص تغییری نکرده است و تلاش ما ایجاد ساز و کارهای مشترک برای ایجاد ثبات در سوریه است. اگر دو کشور روسیه و آمریکا بتوانند ثبات را در این کشور ایجاد کنند، این امر بنیان‌های لازم را برای حل و فصل سیاسی آینده سوریه بنا می نهد. برخی کلمات و جملات ممکن است تغییر یافته باشند ولی سیاست کلی آمریکا درباره سوریه تغییری نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: البته نمی خواهم درباره مذاکراتی که قرار است این هفته انجام گیرد پیش داوری داشته باشم. ما اهرم فشار بسیار خوبی روی دولت سوریه داریم و به این فشار ها ادامه خواهیم داد. البته ما گزینه های زیادی در اختیار داریم ولی هدف نهایی ما صلح و ثبات در "مناطق کاهش تنش" است. ما پیشرفت هایی به دست آورده ایم که البته کافی نیست.

ناوئرت درباره اظهارات اخیر رهبر کره شمالی گفت از اظهارات وی چنین بر می آید که پیونگ یانگ می خواهد برنامه های موشکی و هسته ای خود را حفظ کند ولی این چیزی است که جهانیان و از جمله چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با آن مخالفت کرده اند. کاری که آنان انجام می دهند نه فقط تهدیدی برای منطقه بلکه تهدیدی برای جهانیان است.

وی افزود کاری که آنان (مقامات کره شمالی) در چهارم ژوئیه انجام دادن، مایه نگرانی عمده ای برای جهانیان است و کشورهای جهان به صورتی روز افزون از آمریکا و دیگر متحدانمان در درخواست از کره شمالی (برای کنار گذاشتن برنامه های خود) پیروی می کنند.

ناوئرت درباره نقش چین گفت کارهای زیادی برای وارد آوردن فشار بر کره شمالی وجود دارد و چینی ها کارهایی به مراتب بیشتر برای وارد کردن فشار مضاعف بر پیونگ یانگ می توانند انجام دهند. ما به مذاکرات با چین ادامه می دهیم.

وی افزود وزارت خزانه داری تحریم های بیشتری را علیه طرف های چینی که با کره شمالی در معامله هستند اعمال کرده است و انتظار من این است که آمریکا به دنبال اقدامات اینچنینی بیشتری برای وارد کردن فشار بر کره شمالی باشد. البته رئیس جمهور علاوه بر چین، از کشورهای دیگر نیز می خواهد در مساله کره شمالی همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار