گیلان؛

گردهمایی ملی منجمان آماتور در گیلان

چهارمین گردهمایی منجمان اماتور با نگاهی تخصصی به پدافند غیر عامل در رشت در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ دبیر کمیته ی اجرایی گردهمایی ملی منجمان آماتور گفت : این گرد همایی در 4 روز از 13 تا 16 تیر در حال برگزاری است که در روز های سه شنبه و چهارشنبه در تالار گفتمان ساختمان ساعت شهرداری رشت کارگاه های گردهمایی در قالب 4 کارگاه آموزشی برگزار شد.

ماریا ره افزود : در روزهای پنجشنبه و جمعه همایش ها تحت عنوان سمینار در حوضه ی تخصصی نجوم در حال برگزاری است و تا جمعه عصر ادامه دارد.

وی اظهار داشت : هدف از این گرد همایی روشن کردن حیطه ی اماتوری و تخصصی در زمینه نجوم و بررسی روابط بین نجوم و پدافند غیر عامل برای اولین بار در کشور است.

دبیر کمیته ی اجرایی گردهمایی ملی منجمان آماتور افزود : مهمان های این گردهمایی 50 نفر از فعالان نجوم کشور و 30 نفر از فرهیختگان و دانشمندان کشور در حوضه نجوم اماتور و حرفه ای هستند.

ماریا ره گفت : در پایان این همایش دو مدرک به کار آموزان ارائه می شود که یکی از ان ها برای شرکت در کارگاه ها و دیگری برای شرکت در سمینار ها است.

وی افزود : این مدارک ملی هستند و توسط سعدالله نصیری رئیس انجمن نجوم ایران و مرادی مدیر پدافند غیر عامل در استانداری گیلان امضا می شود و ارزش و اعتبار ویژه ای دارد.

دبیر اجرایی همایش اظهار داشت : در این گردهمایی گروه آیاس از تبریز بهترین گروه شهرستان ها و گروه نجوم آوا استار از شهرستان تهران به عنوان برترین گروه های نجومی کشور معرفی شدند.

ماریا ره تصریح کرد : این چهارمین گردهمایی منجمین آماتور در کشور بعد از حدود 12 سال است و امیدواریم در سال های بعد هم این موقعیت فراهم باشد.

 

انتهای پیام/اص

نگاهی تخصصی به پدافند غیر عامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.