اصفهان؛

رهایی از بهشت تجربیات موفقی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته است

فیلم‌نامه‌نویس «رهایی از بهشت رهایی از بهشت» تجربیات موفقی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته و توانسته است عنوان بهترین انیمیشن مضمونی جشنواره کن را از آن خود کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی نوری اسکویی  امروز در نشست خبری فیلم «رهایی از بهشت» اظهار کرد: فیلم ما باکیفیت خوبی روی پرده نرفت چرا که فرمت پخش مناسب نبود و در واقع این نوع فرمت هنوز در ایران قابلیت اکران ندارد و با استاندارهای بین‌المللی تهیه شده است.

وی افزود: «رهایی از بهشت» تجربیات موفقی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته و توانسته است عنوان بهترین انیمیشن مضمونی جشنواره کن را از آن خود کند.

تهیه‌کننده و کارگردان «رهایی از بهشت» تصریح کرد: این فیلم داستانی غیرخطی و پیچیده دارد که چهار داستان را در کنار هم روایت می‌کند، گذشته و حال و معاصر را هم با یکدیگر مرتبط کرده است و پیچیدگی زیادی دارد به گونه‌ای که با یک تغییر کوچک کل ماجرا تغییر می‌کند.

اسکویی  یادآور شد: یکی از مشکلات سینماگران حوزه انیمیشن این است که با اصحاب رسانه ارتباط کمتری دارند در حالی که ایرانی‌های زیادی اکنون در کمپانی‌های مطرح انیمیشن‌های دنیا مشغول فعالیت هستند ولی این قاعده دنیای انیمیشن است که فعالان این حوزه شهرت چندانی ندارند و کمتر شناخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسم یک فیلم اولین دعوت‌نامه را به مخاطب ارسال می‌کند و باید به گونه‌ای باشد که هم باری از مفهوم فیلم را در برگیرد و هم برای مخاطب جذاب باشد، در فیلم ما هم قصه درباره شخصیتی است که می‌خواهد دنیای بهشت گونه خود را رها کند و داستان جدید دیگری برای خود بسازد.

تهیه‌کننده و کارگردان «رهایی از بهشت» اضافه کرد: هزینه تمام شده انیمیشن ما 4 میلیارد تومان شده است که بخشی از آن با هزینه شخصی و بخش دیگری به کمک یک کمپانی بین‌المللی انیمیشن‌سازی و با حمایتی از انجمن هنرهای تجسمی دفاع مقدس تأمین شده است.

اسکویی بیان کرد: در تدارک اکران فیلم خود هستیم ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد و احتمالاً اکران بین‌المللی آن یک سال زوتر از نمایش فیلم در داخل اتفاق بیفتد.

مجید آسودگان هم در این نشست اذعان کرد: فیلم‌نامه «رهایی از بهشت» 4 سال پیش نوشته شد و حتی تا روزهای آخر هم دست خوش تغییراتی شد به طوری که مجبور به حذف 30 دقیقه از کار شدیم و دوباره آن را بازنویسی کردیم.

وی با اشاره به اینکه «رهایی از بهشت» عجیب‌ترین و سخت‌ترین کارم بود، افزود: در جریان پایان‌نامه ارشدم درگیر داستان‌نویسی و قصه‌گویی در ادبیات ایران شدم و فهمیدم روایت‌های تودرتو و قصه‌گویی شفاهی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

فیلم‌نامه‌نویس «رهایی از بهشت» تصریح کرد: مخاطب در پایان متوجه می‌شود که این فیلم درباره شهید چمران است، بعد از ساخت اثر اتفاق جالبی افتاد و به عکسی از شهید چمران برخوردیم که در جمع کودکان لبنانی مشغول قصه‌گویی بود، چیزی که در فیلم ما هم به آن اشاره شده است.

آسودگان اضافه کرد: این فیلم برای مخاطب بزرگ‌سال نوشته شده ولی خوشحالیم که نوجوانان هم با آن ارتباط برقرار کرده‌اند حتی برای مخاطب کودک هم جذاب بوده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار