شرکت بهره‌برداری مترو تهران در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش سرویس دهی در خط ۷ مترو تهران/ ظرفیت بومی‌سازی واگن‌های مترو تهران به ۸۵ درصد می‌رسد

مهم ترین اخبار شرکت بهره‌برداری مترو تهران در هفته‌ گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت بهره‌برداری مترو تهران در هفته ای که گذشت شاهد اخباری از جمله افزایش سرویس دهی در خط ۷ مترو تهران، ظرفیت بومی سازی واگن‌های مترو تهران به ۸۵ درصد می رسد و بهره برداری از ۲۷ کیلومتر خطوط مترو شهر تهران بود.

*افزایش سرویس دهی در خط ۷ مترو تهران

علی عبدالله پور قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران، اظهار داشت: معمولأ در روزهای نخست راه اندازی هر خط به دلیل انجام تست‌های گوناگون و رفع نواقص احتمالی، سرویس دهی به صورت محدود ارائه می‌شود اما با گذشت چند روز، ساعت فعالیت افزایش می یابد و اکنون زمان سرویس دهی خط ۷ مترو تهران از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۷ است.

وی با اشاره به کاهش فاصله گذر قطارهای خط ۷ مترو، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حرکت قطار‌ها در این خط با فاصله گذر ۳۵ دقیقه انجام می‌شود که به زودی این زمان باز هم کاهش خواهد یافت.

*ظرفیت بومی سازی واگن های مترو تهران به ۸۵ درصد می رسد

هابیل درویشی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به فعالیت ۲ هزار شرکت تولید کننده قطعات واگن، تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت می‌توان ۸۵ درصد از واگن‌های تولیدی را بومی سازی کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت شرکت واگن سازی مترو افزود: بر این اساس قرار است تا ۴۰ هکتار از زمین های متعلق به شرکت مترو در اختیار این کارخانه برای افزایش خطوط تولید قرار گیرد.

*بهره برداری از ۲۷ کیلومتر خطوط مترو شهر تهران

هابیل درویشی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ کیلومتر مترو در پایتخت احداث شده است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان صرف احداث مترو در تهران شده و به طور همزمان ۲۷ کیلومتر مترو را به بهره برداری رسانده ایم.

وی با اشاره به افزایش واگن های قطار در خطوط مختلف مترو افزود: مقرر شد تا ۱۵۴ واگن برای خط ۳، ۹۱ واگن برای خط ۶ و ۷ و همچنین تعداد دیگری واگن نیز برای سایر خطوط تأمین شود که به زودی این واگن ها به خطوط تزریق خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار