مشهد؛

لزوم آموزش جوانان مومن و انقلابی برای حضور در فضای مجازی

کارشناسان و سربازان فرهنگی دین فضای مجازی را یک فرصت می دانند و آموزش جوانان مومن و انقلابی برای حضور در فضای مجازی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد امرالله سبحانی نیا دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در جلسه ستاد اقامه نماز تربت جام گفت: فضای مجازی در حالی که یک فرصت مناسب برای ترویج عقاید مذهبی است دارای تهدیداتی می‌باشد که لازم است آموزش‌ها لازم ارائه شود.

وی افزود: بیشتر کسانی که در فضای مجازی خرافات را منتشر می‌کنند بر اثر عدم آگهی می‌باشد و مدیران تربیتی که مهارت، هنر و علم را دارند نسبت آموزش افراد اقدام موثر انجام دهند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی با اشاره دغدغه داشتند جوان مذهبی برای انتشار محتوا دینی در فضای مجازی گفت: کارشناسان و سربازان فرهنگی دین فضای مجازی را یک فرصت می‌دانند وبا هنرمندی کاربران مذهبی را آموزش دهند تا بتوانند تاثیر گذار باشند.

سبحانی نیا با اشاره به کمبود‌های عرصه‌های دینی افزود: در مجالس و محافل دینی گفتمان سازی نماز باید ترویج و تبلیغ و نسبت به تقویت و کنترل درونی توجه کنیم که یکی از آسیب‌ها کم توجهی به مسائل درونی بشر است و نماز می‌تواند باعث تقویت و قرنطینه درونی باشد.

وی با مشکلات و چالش‌های مدیریتی در خانواده یادآور شد: امروز کدام خانواده دچار مشکلات بی علاقه بودن فرزندان به فریضه نماز، ترس از حضور جوانان در فضای مجازی و حضور کم رنگ جوانان در مساجد ندارند و تمام دغدغه‌های دیگر که دارند با گفتمان سازی نماز در مدرسه ها، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها قابل پیگیری می‌باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی با اشاره به بهترین عمل بعد از اقامه نماز گفت: یکی از تعقیبات مهم بعد از اقامه نماز که می‌تواند به سعادت بشر کمک کند تفکر در امور است.

سبحانی نیا با اشاره به کارکرد‌ها عقل از منظر خدانوندخاطرنشان کرد: عقل پیامبر درونی و در اجتهاد دارای اعتیار است و حتی اگر شخصی پیامبری را ندیده و پیامش را نشنیده باشد بر مبنای عقل محاکمه می‌شود و یکی از بهترین راه تقویت تدبر و تفکر در زندگی نماز است.

وی با اشاره ۲۵ پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه نماز از مسئولان خواست مدیران با مطالعه این پیام‌های یک پیشنهاد سازنده در جهت ترویج اقامه نماز ارائه و جایزه بگیرند و سعی شود در اداره‌ها اذان زنده اجرا شود.
 
علی رستمی فرماندار تربت جام هم در این جلسه گفت: ستاد اقامه نماز تربت جام نسبت به برگزاری اجلاسیه شهرستانی نماز برنامه ریزی کنند که همانند اجلاسیه سراسری با برنامه‌های متنوع با کیفت و کمیت عالی برگزار شود.



وی افزود: بی توجهی مدیران اداره‌ها به فریضه نماز پذیرفته نیست و نباید اداره‌ای با ۷، ۰ پرسنل موقع نماز فقط چهار نمازگزار داشته باشد که نشان از ضعف برنامه ریزی می‌باشد.

فرماندار تربت جام گفت: مدیران بی توجه به امر اقامه نماز باید معرفی شوند و نقش امامان جماعت در جذب کارکنان موثر است و متاسفانه هنگام وقت نماز اذان در اداره‌ها پخش نمی‌شود.

رستمی افزود: شانیت نمازخانه‌های ادارات براساس اصول خودش باید مثل اتاق مدیر تجهیز و مجهز باشد.

وی گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در امر اقامه فریضه الهی نماز توسط ستاد اقامه نماز مورد ارزیابی قرار گیرد ومدیران کم کار در این حوزه معرفی خواهند شد.

ابوطالب جوان فرمانده سپاه تربت جام هم در این جلسه با اشاره به دلایل کم رنگ شدن نماز اول وقت در اداره‌ها گفت: یکی از مهمترین دلایل کم رنگ شدن فریضه نماز در جامعه و اداره فراموش شدن امر به معرف و نهی از منکر می‌باشد که اگر احیا شود در کاهش مشکلات بسیار موثر است.

وی با اشاره به نقش مدیران در کارکنان تصریح کرد: به هر اندازه که حضور مدیر اداره در برپایی اقامه نماز پر رنگ باشد نیرو‌ها تحت امر به این فریضه اهمیت می‌دهند و پرشور‌تر حاضر می‌شوند.

فرمانده سپاه تربت جام با توجه به اهمیت این فریضه الهی عنوان داشت: تا کنون برای اقامه نماز و دعوت از مردم و کارکنان غفلت شده که با تعطیلی اداره هنگام نماز و تابلو کردن آن می‌توانیم این فریضه مهم را یادآور شویم.


انتهای پیام//س. ج.


برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.