حق‌شناس در همایش فصلی خانه احزاب:

توسعه و پیشرفت بدون نظام حزبی امکان‌پذیر نیست

عضو حزب اعتماد ملی گفت: هیچ توسعه، پیشرفت و تکاملی بدون نظام حزبی امکان پذیر نیست باید به سمت تشکیل احزاب بزرگ و قدرتمند حرکت کنیم.

توسعه و پیشرفت بدون نظام حزبی امکان‌پذیر نیستبه گزارش خبرنگار احزاب و  تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در چهارمین همایش خانه احزاب که هم اکنون در محل وزارت کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: اگر دولت زمینه‌های فعالیت بهینه احزاب را فراهم کند، در واقع به خودش کمک کرده است.

وی ادامه داد: اگر به بیش از 200 کشور توسعه یافته جهان نگاه بیندازیم می‌بینیم که تمامی این کشورها نظام حزبی هدفمند دارند.

حق‌شناس با بیان اینکه هیچ توسعه و پیشرفتی بدون نظام حزبی امکان پذیر نیست، گفت: ما در جمهوری اسلامی مدعی الگو بودن برای سایر کشورها هستیم پس حداقل باید فضای لازم را برای تحقق این ادعا فراهم کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به نواقص قانون انتخابات و احزاب تصریح کرد:‌ میان این دو قانون هیچ پیوندی وجود ندارد مگر می‌شود قانون احزاب را نوشت اما حرفی از انتخابات نزد.

عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران گفت: بزرگترین دغدغه مردم در صد سال گذشته انتخابات بوده است ما نیاز به نظام جامع فعالیت‌های سیاسی داریم.

حق‌شناس با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم جرم سیاسی را تعریف کنیم، اظهار داشت: لازم است جرم سیاسی تعریف شود و اگر کسی مجرم شد بر اساس آن قانون محاکمه و برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمت تشکیل احزاب بزرگ و قدرتمند حرکت کنیم وظیفه همه ما این است که کمک کنیم این اتفاق بیفتد و به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/

 

نواقص قانون انتخابات

تعاریف جرم سیاسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار