سنندج؛

برگزاری ماراتن کنکور سراسری در کردستان

ماراتن کنکور سراسری 96 در کردستان نیز همزمان با سراسر کشور با شرکت 22 هزار و 909 داوطلب در پنج گروه آزمایشی از صبح امروز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور امروز15 تیر با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری سازمان سنجش در دانشگاه کردستان گفت: در کنکور سراسری 96 تعداد 22 هزار و 909 داوطلب کردستانی در پنج گروه آزمایشی با هم به رقابت می پردازند.
علی سلیمان جهان افزود: از این تعداد شرکت کننده کنکور سراسری 2 هزار و 68 داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی، 14 هزار و 22 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و سه هزار و 461 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی باهم به رقابت می پردازند.
وی اظهار کرد: همچنین از این تعداد داوطلب کنکور سراسری سال 96 تعداد 937 نفر در گروه آزمایشی هنر و 2 هزار و 385 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجه با هم رقابت می کنند.
مدیرکل آموزش دانشگاه کردستان با بیان اینکه حدود 62 درصد از داوطلبان کنکور سراسری سال 96 را بانوان و حدود 38 درصد را آقایان تشکیل داده اند گفت: تعداد شرکت کنندگان در آزمون سال جاری نسبت به سال 95 با افزایشی جزیی روبرو شده است.
این آزمون همزمان با سراسر کشور در روزهای 15 و 16 تیرماه جاری در پنج گروه آزمایشی در استان برگزار می شود.

انتهای پیام/م

 رقابت بیش از 22 هزارداوطلب در آزمون سراسری کنکور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.