منتجب نیا در همایش فصلی خانه احزاب:

بسیاری از احزاب کشور به ستاد انتخابات تبدیل شده‌اند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: بسیاری از احزاب ما به ستاد انتخابات تبدیل شده‌اند دولت باید جایگاه مناسبی را برای تشکل‌ها در نظر بگیرد.

بسیاری از احزاب کشور به ستاد انتخابات تبدیل شده‌اندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در چهارمین همایش فصلی خانه احزاب اظهار داشت:‌ وجود خانه احزاب فرصت مناسبی است که باید به آن توجه شود. اگر در دولت گذشته در خانه احزاب را بستند اما اکنون این در باز شده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خانه احزاب می‌تواند مرکزی برای تقویت احزاب باشد، گفت: بحث گسترش احزاب به حاکمیت، دولت، مسئولان و به خود ما برمی‌گردد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اضافه کرد: ‌در کشوری زندگی می‌کنیم که سیاسیون آن می‌گویند احزاب در ایران جا نمی‌افتد، نمی‌دانم بر چه اساسی این حرف‌ها را می‌زنند چراکه ما در مورد فعالیت‌ احزاب مشکل و خلأ قانونی نداریم.

منتجب نیا گفت:‌ما نباید منتظر بمانیم که مسئولان برای ما فرش قرمز پهن کنند این انتظار نادرست است چرا که پذیرفتن ناظری همچون احزاب برای دولت‌ها سخت است.

وی با تأکید بر اینکه باید دولت دوازدهم از احزاب حمایت بیشتری کند، گفت: در جامعه تصور غلطی در مورد احزاب شکل گرفته که ما باید آن را برطرف کنیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه حزب اصل و رکن دموکراسی است، ادامه داد: ما بدون تحزب، به پیشرفت و توسعه نمی‌رسیم باید این اندیشه به جامعه تفهیم شود.

وی بیان کرد:‌ بسیاری از احزاب کشور به ستاد انتخابات تبدیل شده‌اند اگر ما می‌خواهیم به دولت کمک کنیم پس این حق را داریم که بگوییم دولت باید جایگاه مناسبی برای احزاب در نظر بگیرد.

منتجب‌نیا اظهار داشت: مجلس باید قانون احزاب را اصلاح کند. اگر دولت‌ها از ما برنامه بخواهند آیا ما به عنوان احزاب برنامه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داریم که به آنان ارائه کنیم؟ لازم است روی این موضوع کار شود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: خانه احزاب کانونی برای تجمیع نظرات است و می‌تواند مرکز وحدت اندیشه‌های سیاسی باشد، ما باید تلاش کنیم اخلاق سیاسی را به جامعه تزریق کنیم.

انتهای پیام/

 

بازنگری در قانون احزاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار