بجنورد؛

نصب دستگاه تشخیص انشعاب غیرمجاز در روستاها

به‌زودی دستگاه تشخیص انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان نصب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حمید روشن‌روان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: با به‌کارگیری این دستگاه امکان تعیین مسیر خطوط لوله آب در زیرزمین و شناسایی انشعابات غیرمجاز آب با دستگاه الکترومغناطیس فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه شناسایی لوله‌های آب مدفون توسط روش‌های غیر مخرب از چالش‌هایی است که مهندسان تأسیسات آب و فاضلاب همواره با آن مواجه‌اند، افزود: با به‌کارگیری این طرح امکان تعیین مسیر خطوط لوله آب در زیرزمین و شناسایی انشعابات غیرمجاز آب با دستگاه الکترومغناطیس در سطح روستاهای استان فراهم می‌شود.

روشن‌روان اظهار داشت: به‌منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از حفاری، روش‌های غیرمخرب موردتوجه بسیاری از مهندسان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شناسایی انشعابات غیرمجاز که توسط عده‌ای از مردم مورداستفاده قرار می‌گیرد و روش‌های معمول برای به‌روز کردن نقشه‌ها، شناسایی انشعابات غیرمجاز، مشخص کردن محل تأسیسات مدفون و غیره نیازمند تخریب زمین و حفاری است اما در روش‌های غیر مخرب، بدون نیاز به حفاری، نسبت به آشکارسازی تأسیسات و شناسایی آن‌ها اقدام می‌شود.

روشن‌روان افزود: دستگاه الکترومغناطیس خریداری‌شده توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، می‌تواند همانند لوله یاب آب عمل کند و برای تعیین مسیر خطوط لوله آب، شناسایی انشعابات غیرمجاز آب و تغییر مسیر خطوط لوله آب در زیرزمین استفاده شود.

وی گفت: با به‌کارگیری این دستگاه در امور خدمات مشترکین شرکت، دیگر متخلفان استفاده از انشعابات غیرمجاز، راه گریزی ندارند.

انتهای پیام/آ

نصب دستگاه تشخیص انشعاب غیر مجاز در راستای شناسایی انشعابات غیر مجاز آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.