تبریز؛

افزایش 28 درصدی صادرات کالا از آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان به خارج از کشور در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشد 28 درصد و از نظر وزنی افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی اصغر عباس زاده ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 372 هزار و 486 تن کالا به ارزش 10 هزار و 261 میلیارد ریال از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل گمرک تبریز با صادرات 178 هزار و 710 تن کالا به ارزش 4 هزار و 860 میلیارد ریال حدود 47 درصد صادرات گمرکی استان را داشته است.

عباس زاده عمده گروه کالاهای صادر شده از طریق مبادی گمرکی استان در سال جاری را شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده، میوه، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، قند و شکر و شیرینی، سوخت و روغن معدنی، فراورده غلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، مصنوعات چدنی و فولادی، کاکائو و فراورده های آن عنوان کرد.

وی اظهارکرد: این محصولات به 81 کشور دنیا از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه، ایتالیا، بلغارستان و پاکستان صادر شده است.

عباس زاده همچنین اعلام کرد: در سه ماهه امسال 126 هزار و 506 تن کالا به ارزش بیش از 7 هزار و 774 میلیارد ریال از طریق گمرکات استان آذربایجان شرقی وارد کشور شده است.

وی گفت: این میزان واردات از نظر وزن 6 درصد افزایش و از نظر ارزش 9 درصد کاهش نشان می دهد.

عباس زاده ادامه داد: عمده کالاهای وارده از طریق مبادی گمرکی استان شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی، چوب و اشیای چوبی، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا، دستگاه های برقی، فرآورده های خوراکی، مواد پلاستیکی و اشیای آن و وسایل نقلیه زمینی است که از 51 کشور دنیا از جمله ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، سوئد، ایتالیا، هلند، جمهوری کره، گرجستان و ژاپن وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک تبریز همچنین گفت: در مدت یاد شده بیش از 384 هزار مسافر از مبادی مرزی گمرکی استان تردد کرده اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته مسافران خروجی 5 درصد و مسافران ورودی 16 درصد افزایش نشان می دهد.

عباس زاده اعلام کرد: درآمدهای وصولی گمرکات استان آذربایجان شرقی در سه ماهه امسال بیش از یکهزار و 6 میلیارد ریال است که رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی درمراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

 

انتهای پیام/ش

 

126 هزار و 506 تن کالای وارداتی به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار