فاطمی در جلسه شورای عالی استان‌ها؛

استان بوشهر عابربانک کشور است/ 50 درصد مدارس بوشهر مخروبه است

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: بوشهر یکی از استان‌های ثروتمند و درآمدزا برای کشور محسوب می‌شود، در حالی که خود از محاسن این ثروت محروم است و سهمی از درآمد‌های حاصله ندارد.

استان بوشهر عابربانک کشور است/ 50 درصد مدارس استان بوشهر مخروبه استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در مراسم چهل‌ویکمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها که امروز(پنج‌شنبه) در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه در انتخابات اردیبهشت ماه مردم اوج دموکراسی‌‌خواهی خود را به نمایش گذاشتند، اظهار داشت: بنده به مردم برگزاری انتخاباتی بسیار سالم و پرشور را گواهی می‌دهم، چراکه این انتخابات مسئولیت مسئولان را دو چندان کرده است.

وی افزود: نتیجه انتخابات فرصتی برای خدمت و حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی است که باید توصیه رهبر معظم انقلاب در این باره نصره‌العین قرار داده شود تا جامعه به سمت دو قطبی شدن حرکت نکند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بدون تردید رئیس جمهور منتخب برای دولت دوازدهم به نظام جمهوری اسلامی ایران و تمام ملت ایران تعلق دارد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه آمریکا خود تروریست و حامی اصلی تروریسم است، تاکید کرد: رژیم اسرائیل نه تنها منطقه بلکه جهان را دچار بحران و نا امنی کرده است و از سوی دیگر با به فروش رساندن سلاح هر روز در حال روشن کردن تفرقه و جنگ‌افروزی در منطقه هستند و تلاش می‌کنند تا شیعه و سنی را به جان هم بیاندازند.

وی اضافه کرد: بدون تردید هدف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و همچنین مردم از انقلاب 57 به دست آوردن استقلال، آزادی، توسعه متوازن، خودکفایی، رفع فقر و تبعیض بوده است، در حالی که دولت‌ها طی سال‌های گذشته کارهایی را انجام دادند که امروز شاهد وضعیتی مانند تبعیض، اختلاف طبقاتی، قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی هستیم.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه شاهد آمار تلخ فساد اداری، اقتصادی، اختلاف‌های میلیاردی و حقوق‌های نجومی بودیم و این شایسته مردم ایران نیست، گفت: دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه با برنامه‌ریزی صحیح و کوتاه کردن دست چپاول‌گران باید آرامش را به جامعه بازگردانند.

*متولدین دهه 60 و 70 بیکار و افسرده شدند

فاطمی با اشاره به اینکه امروز بیکاری بزرگترین مشکل کشور است، افزود: اکثر متولدین دهه 60 و 70 امروز بیکار و افسرده شدند، به همین دلیل معتقدم با چنین مدیریتی ظرفیت کشور کاهش خواهد یافت و مقصر همه این معضلات نه آمریکا، نه غرب و نه تحریم‌ها بلکه مقصر اصلی خودمان هستیم. مشکل کشور داخلی است و باید در خود کشور آن را جستجو کنیم.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: مدیران بی‌تخصص و ناکارآمد وضعیت را به این موقعیت رساندند، به همین دلیل تنها نقطه شفابخش نجات کشور از وضع موجود تغییر نظام مسئولان و کارگزاران نظام در اداره کشور و روحیه انقلابی مدیریت جهادی است.

وی به مشکلات و معضلات استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این استان با پیشینه و قدمت تاریخی امروز با مشکلات زیادی دست‌و پنجه نرم می‌کند، در حالی که همیشه در سیاست، تجارت و صنعت در کشور پیشگام و مطرح بوده است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: این استان با احراز موقعیت استراتژیکی و قطب بزرگ صنعتی کشور باز هم به دلیل کم توجهی و عدم برنامه‌ ریزی و طرح مطالعاتی نیازسنجی و توسعه پایدار در ابعاد گوناگون نیازمند به توسعه است.

فاطمی با تاکید بر اینکه استان بوشهر یکی از استان‌های محروم و کمتر توسعه‌ یافته در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این استان بنا به دلایل مختلف از مدارهای توسعه‌یافتگی صنعتی عصر حاضر عقب مانده است.

وی ادامه داد: استان بوشهر به عنوان انرژی اقتصادی کشور با دارا بودن ده‌ها پتروشیمی و سایت نفت وگاز، با حدود دستاوردهای فراوان کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و نیروی‌انسانی کارآمد نتوانسته جایگاه مناسبی در جدول توسعه کشور به دست آورد.

*مردم بوشهر در حال فراموش شدن هستند

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: امروز بسیاری از جوانان استان بوشهر از مشکل بیکاری رنج می‌برند، چراکه طعم شیرین ظرفیت‌های استان خود را نچشیده‌اند، به همین دلیل معتقدم مردم این استان در حال فراموش شدن هستند.

فاطمی با بیان اینکه پهنای استان بوشهر در شرایطی عرصه فعالیت صنایع از نفت و گاز و نیروگاه اتمی شده که این نهادها هیچ‌گونه پاسخگویی به مردم حتی به مسئولان استان را هم ندارند، تاکید کرد: باید مسائل تکنیکی و فنی پروژه‌ها با مرکز کشور هماهنگ شود، اگرچه امروزه در حوزه مسائل اجتماعی و پیرامونی صنایع به نمایندگان استان پاسخی داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های ثروتمند و در‌آمدزا برای کشور محسوب می‌شود اما خود از محاسن این ثروت محروم است، به همین دلیل تقاضا داریم برای جبران عقب‌ماندگی زیرساخت‌های این استان برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها یادآور شد: مردم این استان معتقدند که بوشهر تنها برای کشور به یک عابربانک تبدیل شده و به واسطه میزبانی تاسیسات نفتی، بنادر، گمرکات و نظایر آن به نقطه‌ای درآمدزا برای کشور مبدل شده، درحالی که انصاف نیست هیچ سهم مشخص و توسعه بخش از این اعتبارات برای خود استان در نظر گرفته نشود.

فاطمی تصریح کرد: مردمی که در کنار تاسیسات بزرگ نفت و گاز استان زندگی می‌کنند از عوارض ناشی از آلایندگی و بیماری‌های این تاسیسات بهره‌ برده‌اند، به همین دلیل باید بر اساس برنامه‌ پنجم توسعه که در لایحه برنامه ششم توسعه نیز ذکر شد، صنایع بزرگ هم زمان با ایجاد یا توسعه فعالیت‌های خود پیوست سلامت آن را نیز درنظر گرفته و اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: بدون شک بعد از راه‌اندازی پروژه‌ها برای رفع عوارض ناشی از آن باید اقدامات اساسی صورت گیرد، در حالی که امروزه با عجله‌ای بودن کارها ما با اشکالات زیادی مواجه هستیم.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه پیوست سلامت ابعاد گسترده‌ای‌ از اقدامات در حوزه جفرافیایی استان را در بر می‌گیرد، افزود: فعالیت موثر و نوین برای کاهش آلاینده‌ها مشارکت در برطرف کردن آسیب‌های پیرامونی و نقش فعال در حوزه سلامت محور استان خواهد بود.

فاطمی با تاکید بر اینکه اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر از کمبود پزشک متخصص و سایر خدمات تخصصی رنج می‌برند، گفت: این موضوع سبب شده اکثر بیماران به بیمارستان‌های مراکز استان‌ها ارجاع داده شوند و بسیاری از مردم به دلیل شلوغی مطب‌های پزشکان با صرف هزینه‌های بسیار سنگین به شهر شیراز مراجعه می‌کنند، در حالی که این موضوع شایسته مردم ثروتمند استان بوشهر نیست.

*تعطیلی بیش از یک هزار مدرسه مخروبه در استان بوشهر

وی با بیان اینکه 50 درصد مدارس استان بوشهر مخروبه اعلام شده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و 330 کلاس درسی در استان بوشهر به علت مخروبه بودن بدون استفاده اعلام شده، به همین دلیل درخواست داریم تا در راستای نوسازی مدارس مخروبه اقدامات اساسی صورت گیرد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات بسیار مهم این استان تاکید کرد: تکمیل بزرگراه ساحلی بوشهر دیر هم اکنون از وضعیت ناهمواری برخوردار است، به همین دلیل درخواست دارم که مسئولان متولی این امر برای برطرف کردن این موضوع یک گام اساسی بردارند.

فاطمی ادامه داد: امروزه باتوجه به کمبود بارندگی و کاهش میزان سطح آب برای استمرار کشاورزی در منطقه باید میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی مدیریت شود، چرا که در هنگام بارندگی حجم زیادی از آب‌های سطحی یا به دریا می‌ریزد یا هدر می‌رود که باید چاره‌اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه 5هزار و 200 خانوار با 21 هزار نفر جمعیت جامعه عشایری در استان بوشهر زندگی می‌کنند، افزود: عشایر استان بوشهر با 800 هزار واحد دامی و تولید 6 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 14 هزار و 500 تن سایر فرآورده های دامی، فعالیت زراعی و باغی در گستره 11 هزار هکتار و تولید 16 هزار تن محصولات کشاورزی و 30 هزار متر مربع انواع فرش و صنایع دستی نقش مهمی در اقتصاد و تولید کشور دارند.

انتهای پیام/

بیکاری بزرگترین مشکل کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار