بهرآسمانی خبر داد

مواکب کرمان پذیرای ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی خواهند بود

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: 35 هزار زائر اربعین حسینی امسال مهمان موکب‌های دیار کریمان خواهند بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرود بهرآسمانی معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان اظهار داشت: با هماهنگی ستاد عتبات مرکز مقرر شده استان کرمان برای ساماندهی حداقل ۳۵ هزار نفر زائر، امکاناتی از قبیل اسکان، سرویس بهداشتی، غذای گرم(ناهار و شام)، صبحانه و میان وعده به مدت حداقل 10 شبانه روز تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعهد استان کرمان پذیرایی و اسکان ۳۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی بود که این تعداد امسال به ۳۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: متقاضیان ایستگاه‌های ارائه خدمات صلواتی (موکب‌ها) به زائران می‌توانند به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان و دفاتر شهرستانی این ستاد مراجعه و نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کنند.

بهرآسمانی تاکید کرد: از آن جا که مهمترین و اساسی‌ترین مشکل زائران در ایام اربعین حسینی اسکان است، به مسئولان موکب‌ها توصیه شده که تلاش عمده خود را جهت تامین و انتقال امکانات خواب، سرویس بهداشتی، حمام و متعلقات آن به کار گیرند.

وی از اداره هیئت امنایی موکب‌ها در مراسم اربعین امسال خبر داد و افزود: موکب‌های اعزامی از استان کرمان به منظور ارائه خدمات و اجرای تعهدات خود عموماً در کربلای معلی استقرار خواهند یافت.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، خیران و متبرعان، هیئات مذهبی، مراکز فرهنگی، بسیج، شوراهای اسلامی، بخش‌های خصوصی و غیره موجب تقویت بنیه و توان مالی و امکاناتی موکب‌های معتبر خواهد شد.

بهرآسمانی خاطر نشان کرد: به جز مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات سطح استان و مسئولان موکب‌هایی که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز به رسمیت شناخته شده و پروانه دریافت خواهند کرد، هیچ مرجع دولتی و غیر دولتی حق دریافت نذورات، هدایا، و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی ویژه‌ی زائران اربعین حسینی(ع) را نداشته و در صورت مشاهده، پیگیری خواهد شد.

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ موکب از استان کرمان در کربلا به زائران خدمات ارائه دادند، افزود: امسال تاکنون ۱۲ متقاضی برای موکب ثبت نام کرده که پرونده‌ی آن‌ها برای ثبت نام نهایی و اخذ پروانه به ستاد مرکز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار