3 راهکار کلیدی مدیریت زمان برای خانم های شاغل

مردان با پذیرفتن مسئولیت هایی هرچند کوچک در امور منزل و نگهداری از فرزندان می توانند به همسر شاغل خود کمک کنند.

لزوم یک برنامه ریزی صحیح برای خانم های شاغلسمیرا ایمان نژاد جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه  خانم های شاغل سعی می کنند که رسیدگی به خواسته های فرزندشان را در اولویت قرار بدهند، تاکید کرد:گاهی مادران شاغل  به دلیل کار بیرون از خانه، متهم به عدم مدیریت در رسیدگی به امور منزل  به خصوص تربیت فرزندان می شوند اما نباید فراموش کرد همسر هم باید در امور منزل و تربیت فرزندان کمک کند.

ایمان نژاد با تاکید بر این که بهتر است خانم ها تا جایی که امکان دارد کارهای نیمه وقت را انتخاب کنند تا مشکلی در رسیدگی به امور خانه پیش نیاید، گفت:مهم تر از انتخاب کار نیمه وقت، داشتن یک برنامه ریزی دقیق روزانه است که خانم های شاغل باید این موضوع را در اولویت قرار بدهند.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد:نقش مردان در این شرایط بسیار مهم است که با پذیرفتن مسئولیت هایی هرچند کوچک در امور منزل و نگهداری از فرزندان بتوانند به همسر خود کمک کنند.

وی گفت: معمولأ کودکانی که مادران شاغل دارند، پنج شنبه و جمعه را بهترین فرصت برای در کنار هم بودن می دانند در حالی که مادر خانواده معمولأ در روزهای آخر هفته عهده دار نظافت خانه است از این رو اهمیت همکاری مردان دو چندان می شود.

ایمان نژاد یادآور شد: زندگی به این شکل علاوه بر اینکه برای مادر شاغل خسته کننده و دلهره آور است، اعضای خانواده را هم کسل می کند اما با یک برنامه ریزی خوب، افراد خانواده می توانند شب ها و تعطیلات آخر هفته ای، شاد همراه با استراحت داشته باشند و در کنار آن به امور خانه هم رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

اهمیت نقش مردان در کاهش مسئولیت همسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۶
خیلی ممنون
آخرین اخبار