سنندج؛

درخشش هنرمند کردستانی در جشنواره بین‌المللی ترامپیسم

 رئیس حوزه هنری کردستان گفت: مسعود عسگری‌مبین عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان برگزیده جشنواره بین‌المللی ترامپیسم شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛امین مرادی گفت: پس از اعلام نتایج جشنواره بین‌المللی ترامپیسم، مسعود عسگری‌مبین عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری کردستان در بین ۱۰ نفر نهایی این جشنواره قرار گرفت و برگزیده عنوان شایسته تقدیر شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره که در دو بخش کارتون و کاریکاتور  برگزار شد و یک هزار و ۶۰۰ اثر از۵۵۰ هنرمند ۷۵ کشور دنیا در آن حضور داشتند، اضافه کرد: ۵۰۰ اثر به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کرد که از هنرمندان استان مسعود عسگری‌مبین و محمدسامان صولی در بین راه‌یافتگان به مرحله پایانی قرار گرفتند.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: موضوع ما این است که «ترامپ» را به عنواد نمادی از سرمایه‌داری و سلطه‌گری آمریکا در نظر گرفتیم، سلطه‌ای که خیلی اندیشمندان آن را با نازیسم مقایسه می‌کنند.

مرادی افزود: برای همین یکی از موضوعات فراخوان نژادپرستی بود که ترامپ بسیار طرفدار آن است و موضوع دیگر هم اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بود.

وی با بیان اینکه داوری این جشنواره بین‌المللی را دو داور خارجی از بلژیک و برزیل بر عهده داشتند، گفت: محمدرضا دوست‌محمدی، محمود آزادنیا و حبیب‌الله صادقی از دیگر داوران این جشنواره بین‌المللی بوده‌اند.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: در بخش کاریکاتور، هادی اسدی کاریکاتوریست همدانی مقام اول را کسب کرد و جواکین آلدگویر از اسپانیا و ادواردو باپیتستائو از برزیل به ترتیب مقام دوم و سوم این جشنواره را بدست آوردند.

مرادی افزود: ابوالفضل بهرامی، مسعود عسگری‌مبین، زلتی گئورگیف از بلغارستان، گلیزتو بوبادیلا از مکزیک، رضا حمیدی‌مطلق، شانکار پاماراثی از هند، ویکتور هنریکه از برزیل موفق به کسب مقام شایسته تقدیر شدند.

گفتنی است؛ مسعود عسگری‌مبین متولد ۱۳۶۶ شهر قروه دانشجوی ارشد نقاشی در دانشگاه هنرهای زیبای تهران است و تاکنون موفق به کسب چندین جشنواره ملی و بین‌المللی همچون جشنواره بین‌المللی نورسوگ بلژیک و جشنواره ملی فرزند بیشتر، شده است

 انتهای پیام/م

موفقیت هنرمند کردستانی در جشنواره بین‌المللی ترامپیسم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.