زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد شکاف میان ایران و روسیه هستند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اظهارات تیلرسون در موافقت با اسد با هدف ایجاد شکاف بین ایران و روسیه مطرح می‌شود.

آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد شکاف میان ایران و روسیه هستند/ آمریکا کماکان به حذف بشار اسد اصرار داردسعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران چوان، با اشاره به اظهار نظر تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با دبیر کل سازمان ملل مبنی بر اینکه ترامپ اصراری به عزل رئیس‌جمهور سوریه ندارد و می‌خواهد سکان هدایت امور در سوریه به دست روسیه سپرده شود، اظهار داشت: این اظهارات عمدتا با هدف ایجاد شکاف بین ایران و روسیه مطرح شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: آمریکایی‌ها علی رغم تاکیدات روسیه مبنی بر اینکه در سوریه سلاح شیمیایی استفاده نشده و نخواهد شد باز هم بر این مسئله اصرار داشتند که بزودی دولت سوریه در مواجهه با مخالفین میانه‌رو خود از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه اینگونه اظهارنظرها با هدف بهانه جویی برای حرکت‌های بعدی آمریکا گفته می‌شود، اظهارداشت: برخی اخبار رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که آمریکایی‌ها آرایش جدیدی در دریای مدیترانه گرفته‌اند، حالا اینکه این موضوع چقدر صحت داشته باشد یا خیر مشخص نیست. اما وقتی خود آمریکایی‌ها از آرایش جدید صحبت می‌کنند ادعای آنان مبنی بر سپردن پرونده سوریه به روسیه تنها یک دروغ است اما اینکه با چه هدفی مطرح شده مهم است!

زارعی عنوان کرد: به نظر می‌آید تیلرسون با هدف بدبین کردن ایران به روسیه چنین مطالبی را عنوان می‌کند در حالی که چنین اتفاقی به طور واقعی نخواهد افتاد.

کارشناس مسئل غرب آسیا خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کماکان اصرار به حذف بشار اسد دارند و به همین دلیل هم به غیراخلاقی‌ترین شیوه‌ها از جمله متهم کردن دولت و ارتش وی به استفاده از سلاح شیمیایی متوسل شدند.

انتهای پیام/ 

آمریکایی‌ها کماکان اصرار به حذف بشار اسد دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار