کرمان؛

7 هزار و ۷۰۰ مددجوی استان فاقد مسکن هستند

هفت هزار و ۷۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان فاقد مسکن هستند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ خانوار در حوزه مسکن شهری و چهار هزار و ۲۰۰ خانوار در حوزه مسکن روستایی هستند.

7 هزار و ۷۰۰ مددجوی استان فاقد مسکن هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علی حاجی پور، سرپرست تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان کرمان با اشاره به بحث توسعه ، احداث و تعمیر مسکن مددجویان گفت: ۷۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعتبار در سه ماهه نخست امسال برای تامین مسکن مددجویان استان هزینه شده است.

وی ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان را یکی از مهم ترین دغدغه‌های این نهاد عنوان و افزود : ۲۷ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار برای کمک به تامین مسکن سه هزار و ۶۶۷ خانوار تحت حمایت استان کرمان بر اساس برنامه توافقنامه بودجه سال ۹۶ اختصاص یافته است.

حاجی پور در ادامه به آمار مددجویان فاقد مسکن در استان اشاره و تصریح کرد: هفت هزار و ۷۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان فاقد مسکن هستند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ خانوار در حوزه مسکن شهری و چهار هزار و ۲۰۰ خانوار در حوزه مسکن روستایی هستند.

وی گفت: یکی از فعالیت های اصلی کمیته امداد تامین مسکن برای محرومان جامعه است، که به همین منظور دو هزار و ۴۹۹ واحد مسکن شهری و روستایی مددجویانطی پارسال احداث و تکمیل شده است.

حاجی پور مقاوم‌سازی، احداث حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و تخصیص اعتبار برای تعمیرات منزل مددجویی در قالب کلی و جزیی، تکمیل واحدهای نیمه‌ تمام شهری و روستایی را از دیگر اقدامات این نهاد برای جامعه هدف تحت حمایت دانست و یادآورشد: ۱۸ هزار مددجوی استان فاقد سرویس بهداشتی مناسب هستند که امسال برای ۳۸۰ نفر از این مددجویان سرویس بهداشتی مناسب احداث خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی از سوی رئیس کمیته امداد که شامل تامین مسکن نیازمندان بارعایت الگوی اسلامی ایرانی از طریق کمک به تعمیرات، بهسازی، مقاوم سازی، احداث، خرید،ودیعه و اجاره واحدهای مسکونی با اولویت تعمیرات، بهسازی و مقاوم سازی- مدیریت اسکان خانوارهای تحت حمایت با رعایت ملاحظات اخلاقی، فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و غیره است، امیدواریم بتوانیم با همکاری و مشارکت مسئولان و خیران مشکلات حوزه مسکن مددجویان را در یک برنامه پنج ساله برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار