با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها

نمایندگان دولت مجوز برای برداشت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را دادند.

مجوز مجلس به دولت برای برداشت یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز ماده یک لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با 163 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع تصویب کردند.

به موجب این ماده به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیئت امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه‌تعاون و صندوق‌های کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت روستاهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری و اقشار آسیب‌پذیر شود.

به موجب تبصره یک این ماده تبدیل دلار به ریال ناشی از اجرای این قانون نباید موجب افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شود.

به موجب تبصره دو تسهیلات موضوع این ماده بین استان‌ها بر اساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار