بجنورد؛

مشکل کم آبی در 135 روستای خراسان شمالی

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: هم اکنون 135 روستای استان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، رمضانعلی حسن‌زاده معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به تعداد روستاهای محروم از آب شرب سالم و عدم پوشش شبکه آب‌رسانی در استان گفت: هم اکنون 665 روستا تحت پوشش و آب‌رسانی شده‌اند و 28 روستا که جمعیتی افزون بر 20 خانوار هستند ، از طریق تانکر آب‌رسانی می شوند .

وی افزود: با توجه به کمبودها و بحران‌های آبی در سال 95 و امسال منابع آبی دچار بحران شده و به دلیل کمبود آب‌های سطحی، تعداد 6 روستا با مشکل بی‌آبی مواجه هستند.

حسن زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع کم‌آبی در روستاهای استان تصریح کرد: در راستای تامین آب شرب مورد نیاز روستاها و با توجه به عملکرهای سال 96 دو چاه عمیق حفاری و دودهنه بهسازی چشمه صورت گرفته است که توانستیم کمبودهای آبی را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون باخدمات‌رسانی سیار 53 روستای محروم برای رفع کم‌آبی اقدام شده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: در راستای توسعه و بازسازی شبکه‌های آب‌رسانی با مساحت افزون بر 21 کیلومترمربع اقدام شد که هزار و618 مورد اتصالژ ، 24 دستگاه پمپ بهسازی و 323 دستگاه کلرزنی و 3هزار و 453 مورد آب نمونه‌گیری شده است .

وی همچنین افزود: دو حفره چاه آب هم تبدیل به آب شرب و وارد شبکه آب‌رسانی شده است.

وی حفر چاه‌های غیرمجاز را عامل مهم کم آبی برای روستاهای استان ذکر و تصریح کرد: متاسفانه کشاورزانی که به صورت غیرقانونی در اطراف چاه‌های عمیق اقدام به حفر چاه می کنند باعث ایجاد کم آبی شدید در روستاها می شود.

حسن زاده به رفع مشکلات کم‌آبی در مناطق زلزله زده استان اشاره و اظهار کرد: در زمان وقوع زلزله روستای قصر قجر با مشکل آب مواجه بود که بلافاصله بعد از 12 ساعت این مشکل رفع و شبکه آب‌رسانی تعمیر شد و به روستاهای دیگر هم خدمات‌رسانی شد.

از تعداد 828 روستای استان135 روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی نیستند.

انتهای پیام/ط

حفر چاه های غیر مجاز عامل مهم کم آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.