شیخ‌الاسلام در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نشست آستانه می‌تواند منجر به حل‌و‌فصل سیاسی بحران سوریه شود

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نشست آستانه تنها کنفرانس موثر در حل بحران سوریه محسوب می‌شود که نتایج آن برقراری آتش‌بس و کاهش تنش در این کشور بوده است.

نشست آستانه می‌تواند منجر به حل‌و‌فصل سیاسی بحران سوریه شودحسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشورمان و کارشناس مسائل بین الملل درگفت‌و‌گو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون روند رو به رشد پیشروی‌های میدانی نیروهای سوری در جبهه‌های نبرد و تاثیر آن در نشست جاری آستانه اظهار داشت: آستانه تنها کنفرانس موثر در حل بحران سوریه محسوب می‌شود که نتایج آن برقراری آتش‌بس، کاهش تنش و صلح ملی در این کشور بوده است و از نظر میدانی هم تلاش دارد که فعالیت برای بازگشت پناهندگان و رسیدگی به آسیب دیدگان این بحران را آغاز کرده و به‌تدریج موضوع بازسازی مناطق سوریه را فراهم کند.

وی با موفق خواندن نتایج نشست آستانه ادامه داد: براساس این نشست تاکنون بسیاری از آوارگان به محل زندگی خود بازگشته‌اند و این در حالی است که کنفرانس‌های دیگر همواره درگیر بازی‌های سیاسی بوده وهیچ اقدام سازنده‌ای را برای حل معضل مورد توافق خود صورت نمی‌دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل و غرب آسیا اضافه کرد: نشست آستانه می‌تواند موجب حل‌و‌فصل سیاسی بحران سوریه باشد و ثبات، اقتدار و صلح را هم به این کشور و تمامی منطقه بازگرداند، به‌ویژه در شرایط فعلی که داعش در حال فروپاشی است.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به‌ این‌که تروریست‌های داعش به‌زودی از مناطق رقه، دیرالزور و تلعفر نیز خارج می‌شوند، گفت: داعش به عنوان محل جمع‌آوری و آموزش تروریستهای دنیا، اکنون روبه زوال است.

شیخ الاسلام پیرامون تاثیر پیشروی‌ نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت بر دست‌یابی به نتایج مطلوب در نشست آستانه تصریح کرد: نشست آستانه نتیجه به هم خوردن توازن به نفع ملت سوریه، نیروهای مسلح این کشور و آزادسازی حلب است، لذا هرقدر که این پیشروی ها موفقیت‌آمیزتر باشد، نشست مذکور قوی‌تر، موثرتر و تعیین کننده‌تر خواهد بود.

وی در پایان افزود: آستانه به عنوان راه حل منحصر به فرد، مطمئن ونتیجه‌بخش و کاهش دهنده تنش؛ در شکل‌گیری آینده سوریه بر اساس رای مردم این کشور نقشی بسیار اساسی را ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار