افزایش تلاش‌های دیپلماتیک کشورهای عربی به منظور حل بحران قطر

الجزیره از افزایش تماس‌های دیپلماتیک میان کشورهای عربی به منظور حل بحران در منطقه خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره از افزایش تماسهای دیپلماتیک میان کشورهای عربی، پس از تحویل جواب قطر به کویت خبر داد.

الجزیره نوشت: شیخ صباح جابر احمد الصباح، امیر کویت در میان تلاشهای دیپلماتیک و پس از تحویل پاسخ قطر به کشورهای محاصره کننده این کشور، با یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان دیدار کرد. این دیدار در راستای تلاشها برای میانجی‌گری به منظور حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس و به رهبری کویت انجام می‌گیرد.

همچنین امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، تحولات کشورهای حاشیه خلیج فارس را بررسی کرد. مکرون در این تماس بر نقش محوری کویت تأکید و اعلام کرد کشورش آماده است در این زمینه یاری‌رسان باشد.

همچنین ترزا می، نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد جدید عربستان سعودی بر ضرورت آنکه تمامی طرفهای درگیر، گامهایی را برای کاهش تنش و بازگشت وحدت به شورای همکاری خلیج فارس بردارند، تأکید کرد.

در همین راستا بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس از پاسخ قطر به آنچه نگرانی های عربستان، امارات، بحرین و مصر خوانده شده، استقبال کرد و آن را گامی مهم در اعتمادسازی میان طرفین خواند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز تأکید کرده تماس های اخیر در خصوص بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس، باعث ایجاد تفاهمات کلی پیرامون حل بحران از طریق مذاکرات شده است.

کالین روز دوشنبه در نشستی مطبوعاتی در استانبول اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در تماسی تلفنی از دونالد ترامپ دعوت کرده آمریکا نقشی مثبت را در حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس ایفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار