کرمان؛

حمله حیوانات وحشی به یک گله دام در راور

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان راور گفت: حمله حیوان یا حیوانات وحشی به یک گله گوسفند در پناهگاه حیات وحش دربند در منطقه حوض پنج این شهرستان به 100راس دام خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، یوسف محمدی رئیس اداره محیط زیست شهرستان راور افزود: با توجه به اینکه منطقه حوض پنج، سینه دیله که در پناهگاه حیات وحش دربند راور قرار دارد و یکی از زیستگاه های اصلی حیوانات وحشی از جمله یوز پلنگ ، پلنگ ، گرگ و ... می باشد و تعارضات بین حیات وحش و دام های اهلی اجتناب ناپذیر است و دامداران باید دامهای خود را شب هنگام به مکان اصلی نگهداری که شرایط ایمنی کافی را درمقابل حمله وحوش داراست انتقال دهند.
محمدی با اشاره به اینکه هر ساله محیط زیست شهرستان برنامه‌های آموزشی چهره به چهره برای روستائیان توسط کارشناسان برگزار می‌کند، افزود : در این دوره برنامه‌های آموزشی روستائیان با تعارض حیوانات وحشی آشنا می‌شوند.
محمدی با بیان اینکه در همین راستا نیز برنامه‌هایی توسط بخشداری‌ها به دهیاران هر روستا اعلام می‌شود، از جمله مواردی است که در این کلاس‌های آموزشی به روستائیان تأکید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نوع و تعداد حیوان یا حیوانات وحشی در حمله به این دامها توسط کارشناسان اداره حفاطت محیط زیست با توجه به آثار و شواهد موجود در دست بررسی است که متعاقبا اعلام می شود.

در این حمله حیوانان وحشی به 100 راس دام خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار