راهنمای سفر به تایلند

در این گزارش راهنمای سفر به تایلند به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای گردشگران تابستانی جهان گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای همه ما سفر بخش مهمی از زندگی است. تعطیلات که از راه م‍ی‌رسد، هر کدام از ما به فکر گذراندن اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن می‌افتیم. سفر یکی از این راه‌هاست. حالا این مسافرت می‌تواند به یکی از شهر‌های داخلی باشد و یا سفر به خارج از کشور و گردشگری جهانی.

اما قبل از هر مسافرتی تهیه یک نقشه راه و یا کسب اطلاع از راهنمای سفر به منطقه مورد نظر لازم است. کشور تایلند هم توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. از همین رو راهنمای سفر به تایلند را برای شما آماده کردیم.

در زمینه راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که کشور تایلند با مرکزیت بانکوک در شبه‌جزیره هند و چین و جنوب شرقی آسیا واقع شده است. معنای لغوی نام این کشور سرزمین حوری است.

 

راهنمای سفر به تایلند

 

بنا بر این گزارش، از استان‌های کشور تایلند که مساحتی بالغ بر ۵۱۳۱۱۵ کیلومتر مربع دارد، می‌توان به چیانگ مای، چیانک رای، لامپانگ، لامفون، مای هونگ سون، نان، فایاو، فرای، اوتارادیت، چومغون، کرابی، پاتانی، پوکت، رانونگ، ساتون، ترانگ، بانکوک، چای نات، بوری رام، لویی، موکداهان، ترات و تاک اشاره کرد. در این میان استان بانکوک، پرجمعیت‌ترین شهر تایلند به شمار می‌آید.

راهنمای سفر به تایلند


در راهنمای سفر به تایلند می‌خوانید، کشور تایلند آب و هوایی گرمسیری دارد و گردشگری از مهم‌ترین منابع درآمد ارزی آن به حساب می‌آید. این کشور پیش از این با نام سیام شناخته شده و برخلاف اکثر کشور‌های آسیای جنوب شرقی، هرگز مستعمره قدرت‌های اروپایی نبوده است.

یادآور می‌شود باغ رز بانکوک، بودای زمردی و شهر سوخته آیوتایا از جاذبه‌های گردشگری تایلند به شمار می‌آیند.

 

راهنمای سفر به تایلند

 

 

باغ رز بانکوک

باغ رز بانکوک در ۳۰ کیلومتری شهر بانکوک قرار گرفته و مساحتی بالغ بر ۷۵۰ کیلومتر مربع دارد. این باغ زیبا مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن صنایع دستی سنتی تایلند به شمار می‌رود.

راهنمای سفر به تایلند


بودای زمردی


مقدس‌ترین مجسمه بودا با عنوان بودای زمردین در محوطه کاخ پادشاهی شهر بانکوک نگهداری می‌شود. این مجسمه که با یشم سبز ساخته شده با لباسی زرین پوشیده شده است.

گفتنی است؛ مجسمه بودای زرین بر اساس آنچه در افسانه‌ها آمده ۴۳ سال قبل از میلاد در هند ساخته شده و بعد‌ها برای در امان ماندن از جنگ داخلی به سریلانکا اتقال پیدا کرده است. این مجسمه تاریخی در سال ۱۷۸۴ میلادی برای نگهداری بیشتر به کاخ پادشاهی بانکوک منتقل شد.

راهنمای سفر به تایلند


شهر سوخته آیوتایا


آیوتایا عنوان شهری است که به گواه تاریخ به مدت ۴۱۷ سال پایتخت تایلند بوده است. این شهر یکی از تاریخی‌ترین شهر‌های تایلند به حساب می‌آید و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. سوخوتای نخستین پایتخت سیام بوده است.

خاطرنشان می‌شود هم‌اکنون از شهر آیوتایا که نامش در سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده، فقط مجموعه‌ای از معابد و ردیف‌هایی از بودا‌های نیمه‌ویران و قدیمی باقی مانده است. 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار