بندرعباس؛

نجات ماهیگیر قشمی پس از یک شبانه روز سرگردانی

ماهیگیر قشمی پس از یک شبانه روز سرگردانی درآب های خلیج فارس نجات یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،"مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ماهیگیر قشمی دیروز عصراعلام کرد که  دردریا گم شده است.


وی افزود: بلافاصله پس از این تماس اضطراری، دو شناور ناجی از بندر شهید حقانی و قشم به موقعیت تقریبی قایق مضطر در اطراف جزیره لارک اعزام شدند.


معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: برای نجات این صیاد با دریابانی، همیاران ناجی جزیره قشم و کشتی های عبوری در منطقه هماهنگی لازم صورت گرفت.


نوفرستی افزود: یک فروند بالگرد نیز ساعت 17:20 از پایگاه هوادریا بندرعباس برای گشت زنی به منطقه اعزام می شود که پس از پایش هوایی تا ساعت 20 و تاریک شدن هوا موفق به یافتن صیاد مفقود شده نمی شود.


وی گفت: عملیات جستجو و نجات با همکاری همیاران ناجی و قایق های محلی تا بامداد امروز ادامه می باید و بلافاصله با روشن شدن هوا، بالگرد مجدداً ساعت 6:45 دقیقه به موقعیت اعزام می شود.


معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: این ماهیگیر مفقود شده در آب های بندر کوهستک در شهرستان سیریک پیدا شده و در حال حاضر در سلامت کامل بسر می برد.

"صالح هنگامی زاده" از صیادان اهالی روستای رمچاه در جنوب جزیره قشم ساعت 2 بامداد روز گذشته برای ماهیگیری روانه دریا می شود اما در نخستین ساعات صبح به خانواده اش اطلاع می دهد که به دلیل مه غلیظ، مسیر را گم کرده و در دریا سرگردان است.


مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از صیادان و دریانوردان خواست قبل از عزیمت به دریا حتما از وضعیت جوی مطلع باشند، برای صید به‌صورت گروهی اعزام شوند و تجهیزات ارتباطی مناسب به‌همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.