پولیتیکو: چه مسائلی در نخستین ملاقات پوتین و ترامپ مطرح می‌‌شود؟

نشریه پولیتیکو در مطلبی، موضوعاتی را که احتمالا در نخستین دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه مطرح می‌شود عنوان کرد.

پولیتیکو: چه مسائلی در نخستین ملاقات پوتین و ترامپ مطرح می‌‍شوند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در روزهای آتی با همتای روس خود ملاقات و در این دیدار بر دو چالش اساسی که پیش روی آمریکا است تمرکز می‌کند. به گفته‌ مقامات دولت ترامپ او در دیدار با ولادیمیر پوتین درباره سوریه و اوکراین گفتگو خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته‌ گذشته اعلام کرد هنوز طرح رسمی این ملاقات اعلام نشده است و مشاوران ترامپ در تلاشند تا رئوس مطالبی که در این ملاقات مطرح می‌شوند را مشخص کنند.

تیم امنیت ملی ترامپ امید زیادی ندارد که او مسئله‎‌‌ ادعای مداخله روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا را در ملاقاتش با پوتین مطرح کند. باور بر این است که ترامپ درباره‌ حمایت روسیه از «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، و شرایط نظامی این کشور با پوتین گفتگو خواهد کرد.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، ترامپ همچنین اقدامات روسیه در اوکراین را با پوتین به بحث می‌گذارد. این دیدار نخستین فرصت ترامپ و پوتین است تا یکدیگر را شخصا ملاقات کنند و ارتباط بین فردیشان را شکل دهند.

خبرنگاران هفته‌ گذشته از «هربرت مکمستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا، پرسیدند آیا ترامپ مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا را در دیدار با پوتین مطرح خواهد کرد یا خیر. او در پاسخ گفت: «هیچ صورت جلسه مشخصی وجود ندارد. بستگی دارد رئیس جمهور بخواهد درباره  چه مسائلی صحبت کند».

پولیتیکو در ادامه نوشت نبود یک صورت جلسه معین نشان می‌دهد ترامپ می تواند در نهایت تصمیم بگیرد موضوع ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را پیش بکشد. اعضای تیم امنیت ملی ترامپ نگرانند که آماده نبودن یک صورت جلسه مشخص باعث شود که رئیس جمهورِ «حسابگر» روسیه کنترل جلسه را در دست بگیرد. دستیاران ترامپ ملاقات او با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در کاخ سفید را به یاد دارند که افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده از سوی ترامپ، در نهایت به مشاجره با رژیم صهیونیستی کشیده شد. با اینکه مقامات آمریکا خود را آماده کرده‌اند تا اینبار کنترل جلسه را در دست بگیرند، همه چیز به ترامپ بستگی دارد.

ترامپ از آغاز رقابت‌های انتخاباتی 2016 همواره گفته است به دنبال دستیابی زمینه‌های مشترکی برای همکاری روسیه و آمریکا است. او از تیم امنیتی خود خواسته است گزینه‌های ممکن برای همکاری با روسیه و همچنین امکان برداشتن بخشی از تحریم‌های این کشور را بررسی کنند.

انتهای پیام/

احتمالا تحولات سوریه و اوکراین از محورهای دیدار ترامپ و پوتین خواهند بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار