معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ارتقای سطح فرهنگی و سیاسی ایران و آذربایجان هدف برگزاری هفته فرهنگی تهران است

خامه‌یار هدف از برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان در تهران را توسعه مناسبات فرهنگی و سیاسی دو کشور عنوان کرد.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:عباس خامه‌یار معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان در تهران اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی و اصلی مرکز فرهنگی  سازمان در ارتباط با کشورهایی که در حوزه فعالیتهایمان قرار دارند معرفی ظرفیتها و جلوه‌های فرهنگی و ادبی و داشته‌های دو طرف است.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه برگزاری هفته‌های فرهنگی بین دو کشور یکی از وظایف این سازمان است، گفت: هفته‌های فرهنگی فضای بسیار مناسبی را برای معرفی جلوه‌های گردشگری، اندیشه‌های فرهنگی و داشته‌های ادبی و هنری دو کشور است و یک نوع ارتباط بین مخاطبین دو طرف ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ما هفته‌های فرهنگی را در کشورهای مختلف برگزار و از هنرمندان، شاعران و تمامی زمینه‌های هنری‌مان برای آشنایی ملتها با جلوه‌های فرهنگی استفاده می‌کنیم، تاکید کرد: کشورهای دیگر هم متقابلا همین کار را انجام می‌دهند و با هماهنگی قبلی که در چارچوب توافقنامه‌ها و مبادلات و برنامه‌های فرهنگی  سالانه بین دو کشور صورت گرفته، این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

خامه‌یار گفت: برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان در ایران یک عمل متقابلی است که ما سال گذشته چنین برنامه‌ای را در باکو داشتیم و مورد استفاده مردم آذربایجان قرار گرفت و این روند را ادامه خواهیم داد.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی می‌توانند در مناسبت‌های ملی دو طرف و در شهرهای مختلف که یک نوع خواهرخواندگی با یکدیگر دارند در چارچوب تعریف شده در طول سال برگزار شود.

انتهای پیام/

هفته فرهنگی ایران در باکو برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار