شیراز؛

برنامه ریزی و اصلاح بافت‌های فرسوده در شیراز

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: حاشیه نشینی در کلان شهر‌ها به بافت‌های مرکزی آمده است.

برنامه ریزی و اصلاح بافت‌های فرسوده در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بر لزوم برنامه ریزی و اصلاح بافت‌های فرسوده به ویژه در شهر‌های بزرگ تاکید کرد و گفت: بسیاری از بافت‌های فرسوده شهری در مناطق مرکزی کلان شهر‌ها از جمله مناطقی از بافت قدیم کلان شهر شیراز شاهد حاشیه نشینی است.


وی افزود: بافت‌های فرسوده شهری و حاشیه نشنی علاوه بر اینکه به عنوان وصله‌ای ناجور سیمای شهر‌ها را آلوده کرده اند در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بسیار آسیب پذیر هستند و ناهنجاری‌های اجتماعی را به همراه خود دارند.

زمانی ادامه داد: این سکونتگاه‌ها که اغلب دارای بافت‌های غیر اصولی و فرسوده هستند در کنار مخاطرات فیزیکی خود، منشا برخی از آسیب‌های اجتماعی نیز هستند و امکانات زیربنایی به دلیل ساخت و سازغیر قانونی ندارند.


وی با اشاره به اینکه بیکاری، فقر، اعتیاد و طلاق از عوامل آسیب زا در این مناطق به شمار می‌روند، اظهار کرد: محله‌های ناکارآمد شهری باید به منظور فراهم کردن اشتغال و کارآفرینی شناسایی شوند.


زمانی تصریح کرد: بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، گسترش حمایت‌های اجتماعی، تعامل و اقدام مشترک نهاد‌های دولتی، عمومی، تعاونی و خصوصی برای ایجاد مشاغل خرد و شغل‌های پایدار، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رفع بیکاری و آموزش مهارت‌های لازم باید از جمله اهداف و اقدام مسئولان باشد.


مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه عمده واحد‌های غیرمقاوم استان در اطراف شهر شیراز است، گفت: این ساخت و ساز‌ها خارج از طرح هادی انجام شده و بدون مجوز است و بنیاد مجوزی برای اعطای تسهیلات به واحد‌های خارج از طرح‌های هادی ندارد.


وی افزود: پارسال یک هزار و ۲۶۱ مسکن شهری توسط بنیاد مسکن استان ساخته شده و امسال نیز ساخت یک هزار و ۵۲۴ واحد مسکن شهری در برنامه قرار دارد، در حوزه مسکن مهر نیز تاکنون از مجموع حدود ۲۹ هزارمسکن مهر تعهد شده ۲۶ هزار و ۲۰۹ واحد مسکن مهر تکمیل و واگذار شده است و تا ۶ ماه اول امسال کار مسکن مهر دراستان فار س. به سرانجام ن‌هایی می‌رسد.
انتهای پیام/ر

اصلاح بافت های غیر اصولی و فرسوده در حاشیه شهرها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.