معاون نخست‌وزیر روسیه: حمله آمریکا به جنگنده سوری به منزله نقض توافق‌‌های صورت‌گرفته است

دیمیتری روگزین اعلام کرد حمله ائتلاف آمریکایی به جنگنده ارتش سوریه، نقض توافق‌‌های هماهنگی اقدامات هوایی تلقی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری روگزین – معاون نخست وزیر روسیه – در مصاحبه با اسپوتنیک گفت مسئله حمله ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به جنگنده اس‌یو-22 متعلق به ارتش سوریه، نقض فاحش توافقات هماهنگی ماموریت‌های هوایی است.

در ماه ژوئن، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا یک بمب‌افکن متعلق به ارتش سوریه را در استان رقه در سوریه سرنگون کرد. ادعا شده است این بمب‌افکن سوری به مواضع "نیروهای دموکراتیک سوریه" که متحد آمریکا است، حمله کرده است. این در حالی است که دمشق اعلام کرده این بمب‌افکن علیه داعش مشغول انجام عملیات بوده است.

روگزین درباره این رویداد گفت: "من مسئول (پاسخگویی) به بخش فنی این مسئله هستم. از نظر فنی، ما هرچه در آسمان سوریه می‌گذرد را رصد می‌کنیم. از نظر سیاسی، ما به توافقات خود با ائتلاف مبنی بر هماهنگی اقدامات خود در آسمان استناد می‌کنیم. اگر این قوانین از جانب ائتلاف به رهبری آمریکا نقض شود، دیگر مسئله فنی نیست و توجه ما به نقض این توافق‌ها معطوف خواهد شد. این موارد نیز از دید دیگری بررسی خواهد شد."

همچنین سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – از واشنگتن درخواست کرد اقدامات خود در سوریه را با هماهنگی انجام داده و از انجام اقدامات خودسرانه بپرهیزد. مسکو همچنین از واشنگتن درخواست کرده است به تمامیت ارضی سوریه، و نیز حق حاکمیت این کشور احترام بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار