آغاز دوباره تظاهرات جنبش «رستاخیز تغییر» در کابل

تظاهرات جنبش رستاخیر تغییر در کابل که خواهان برکناری سران دولت وحدت ملی افغانستان است، پس از چند روز تعطیلی، دوباره از سرگرفته شد.

آغاز دوباره تظاهرات جنبش «رستاخیز تغییر» در کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تظاهرات جنبش رستاخیرتغییر در کابل که پس از حمله مرگبار در منطقه «وزیر اکبر خان» این شهر، راه اندازی شده بود، پس از چند روز تعطیلی دوباره از سرگرفته شد.

در این انفجار که در تاریخ ۱۰ خرداد و در نزدیکی سفارتخانه های ایران، آلمان و ژاپن به وقوع پیوست بیش از ۴۰۰ تن کشته و زخمی شدند.

در حالی که از دقایقی قبل تظاهرات جنبش رستاخیز تغییر در کابل آغاز شده بیشتر جاده‌های منتهی به مرکز شهر مسدود شده اند.

بر اساس گزارش های میدانی، نیروهای پلیس در نزدیکی مراکز مهم دولتی در مرکز شهر کابل مستقر شده اند و با موانع و کانتینر، جاده‌های منتهی به منطقه سبز و دیپلماتیک وزیر اکبر خان را مسدود کرده اند.

لازم به ذکر است که در اعتراضات چند هفته قبل به دلیل وقوع درگیری میان تظاهرات کنندگان و پلیس ۵ نفر از معترضان در تیراندازی کشته و نزدیک به ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است که جنبش رستاخیز تغییر، اعتراضاتی را به خاطر وخامت اوضاع امنیتی در کابل ترتیب داده است. معترضان خواهان برکناری مقامات ارشد امنیتی افغانستان از جمله «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان هستند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.