طرح سوال از نخست‌وزیر سنگاپور به دلیل اختلافات خانوادگی!

افشای اختلافات عمیق خانوادگی در خانواده نخست وزیر سنگاپور برای وی دردسرساز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نمایندگان پارلمان سنگاپور از نخست وزیر این کشور خواستند در جلسه امروز پاسخگوی سوالاتی درمورد اختلافات خانوادگی و اتهاماتی که خواهر و برادرش به وی زده‌اند باشد.

فرزندان «لی کوآن یو»، اولین نخست وزیر سنگاپور، وارثان خوبی برای وی نبودند. وی سنگاپور را از یک شهر بندری کوچک به کانون مهم اقتصادی در جهان تبدیل کرد؛ اما اکنون بروز اختلاف میان فرزندانش، آینده سیاسی کشور را با تهدید جدی مواجه کرده است.

افشاگری «لی هسین یانگ»، برادر کوچک‌تر، و «لی وی لینگ»، خواهر نخست وزیر سنگاپور،از اواسط ژوئن درمورد وی تنش‌های زیادی را در کشور  بوجود آورد. این دو نفر، «لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور را به سوءاستفاده از قدرت متهم کردند و مدعی شدند از دست برادرشان امنیت جانی ندارند.

نخست وزیر سنگاپور ریاست حزب «عمل مردم» را نیز بر عهده دارد که از میان 89 کرسی پارلمان، 83 کرسی را به خود اختصاص داده است. در یک اقدام کم‌سابقه، نخست وزیر به حزب خود اجازه داد برای برطرف شدن شک و تردیدها به طرح سوال از وی بپردازند.

«لی هسین لونگ» تمام اظهارات خواهر و برادرش را تکذیب کرد و گفت از اینکه آنها مسائل خانوادگی را به اطلاع عموم رسانده‌اند، بسیار متاسف است.

«لونگ» که به سوءاستفاده از قدرت متهم شده است از نمایندگان پارلمان سنگاپور خواست با طرح سوال و تحقیق درباره وی، قانونی بودن فعالیت‌های دولتش را مورد بررسی قرار دهند.

در طرف مقابل، برادر نخست وزیر معتقد است طرح سوال از «لونگ» یک نمایش عوام فریبانه است زیرا وی عملا قدرت مطلق را در پارلمان در اختیار دارد.

 انتهای پیام/

بالا گرفتن اختلافات در خانواده نخست‌وزیر سنگاپور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار