ساری،

برگزاری ۱۰ دوره کلاس آموزشی بیماری تب کنگو در بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از برگزاری ۱۰ دوره کلاس آموزشی بیماری تب کنگو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن رزاقی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو، ۱۰ دوره کلاس آموزشی بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان بابلسر برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: این بیماری از جمله بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام‌های آلوده ندارد.
وی گفت: دامداران، کارکنان کشتارگاه ها، قصابان، کشاورزان و به ویژه روستائیان و عشایر از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند.

رزاقی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و فعالیت کنه ها، برای پیشگیری از بروز این بیماری با همکاری دامپزشکی این شهرستان تاکنون ۴۷ واحد دامداری در حوزه شهری بهنمیر سمپاشی و بقیه واحد‌های دامپروری نیز باهماهنگی دهیاری‌ها درحال انجام است.

وی با بیان اینکه این بیماری در دام‌ها هیچگونه علائم مشهودی ندارد، اما ویروس در محیط خارج از بدن و لاشه دام پایداری دارد، گفت: باید از ذبح دام در خارج از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی و خرید گوشت از اماکن غیربهداشتی و غیرمجاز خودداری و تنها از دام‌های کشتار شده در کشتارگاه‌های مورد تائید دامپزشکی استفاده کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر به روستائیان و دامداران توصیه کرد هنگام شیردوشی مراقب کنه‌ها باشند و از له کردن کنه‌ها با دست خودداری کنند، زیرا با خارج شدن خون از کنه‌ها خطر ابتلا به بیماری وجود دارد.

انتهای پیام/ع

سمپاشی ۴۷ واحد دامداری بابلسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار