گفتگو با سینا ساعی بازیگر نمایش« هملت، تهران2017»؛

هنرمند می تواند ژانرهای مختلف را تجربه کند

نمایش «هملت، تهران2017» به کارگردانی کیومرث مرادی هر شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

بههنرمند می تواند ژانرهای مختلف را تجربه کند گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سینا ساعی یکی از بازیگران نمایش «هملت، تهران2017» به کارگردانی کیومرث مرادی است که هر شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. گفتگو با سینا ساعی بازیگر نمایش « هملت،تهران2017» را در ادامه بخوانيد:

 

* از آشنایی با این گروه و بازی در این نمایش بگویید.

در کل برای کارهای خودم ویدئو کلیپ می ساختم، و فکر کردم حضور در کلاس‌های بازیگری می‌تواند خیلی به من دید بهتری برای ساخت ویدئو ها بدهد. در واقع می خواستم استانداردهای این حوزه را بشناسم و در نهایت وارد  کلاس های  بازیگری کیومرث مرادی شدم. آشنایی با ایشان و شرکت در دوره های  آموزشی و اتودهایی که می زدیم و جلسات تمرین منجر به پیشنهاد بازی و پیوستن به نمایش «هملت، تهران2017»  شد و با افتخار پذیرفتم.

*دو  آهنگ در نمایش اجرا می کنید؟

 یک آهنگ را در صحنه اول اجرا می کنم که شعرش از کیومرث مرادی است ولی در  ملودی تغییراتی انجام دادم و یک آهنگ از خودم هست به اسم «تا همیشه» که درباره عشق از دست رفته و نافرجام هست. انتخاب این آهنگ از سوی کارگردان در طول جلساتی که داشتیم اتقاق افتاد و تشخیص دادند که به کار اضافه شود . 

* به نظر شما  موسیقی مدرن که در سال های اخیر وارد ایران شده ، با توجه به کلام محور بودن آن و این نمایش که روی دیالوگ های بازیگران تاکید شده تاثیر گذار هست؟

 خیلی راجع به این موضوع  فکر می کنم. به نظرم موسیقی کلام محور و نمایش خیلی بهم کمک می‌کنند. هم تئاتر می‌تواند به موسیقی کمک کند؛ هم این نوع موسیقی می‌تواند به تئاتر کمک کند.

 *ولی اولویت تان موسیقی هست؟

بله چون موسیقی ما به نظرم یک مدل سبک زندگی است.

*رویکردی بین تئاتری ها وجود دارد که معتقدند موسیقی باید در خدمت تئاتر باشد ولی بعضی از موزیسین ها این را قبول ندارند.  به نظر شما موسیقی باید در خدمت تئاتر باشد یا تئاتر در خدمت موسیقی باشد و یا هر دو  باید در کنار هم این راه را طی کنند؟

جواب این سوال کاملا سلیقه ای است و بستگی به رویکرد و موضوع اثر نمایشی دارد. نمی توانیم بگوییم چه هنری باید در خدمت چه هنری باشد. و ایده آل من پیروی از استاندارد های کاری که انجام می‌دهم است. 

*  از مهمترین فاکتورهای این نمایش حضور  آیدین الفت به عنوان یکی از بهترین طراحان صدا در تئاتر است، از تجربه همکاری با الفت و اجرا در سالنی که بری اولین بار پذیرای یک نمایش بود بگویید.

آیدین الفت در بسته بندی این نمایش که ما هرکدام در بخشی از اون سهیم هستیم، نقطه قوت ماست. بخاطر اینکه این تئاتر روی صدا مانور دارد. با صداسازی و تنظیم صدایی که انجام داد و در بخش خودش بهترین عملکرد را داشتند و باعث افتخار من بود که در کنارشان کار کردم.

*اهالی تئاتر در سالهای اخیر موضع گیری تندی نسبت  به حضور افراد غیر تئاتری برای ورود به این عرصه داشتند.مثلا وقتی قرار بود یک بازیگرسینما برای اولین بار به صحنه بیاید با اعتراضات زیادی از سوی خانه تئاتر مواجه شد.حتی  راجع به حضور پژمان جمشیدی( فوتبالیست) همینطور. شما  بازخورد منفی از سوی اهالی تئاتر برای ورود به صحنه نداشتید؟ 

 اوایل کار فکر  می‌کردم که این موج ایجاد شود. بارها دیده ام وقتی  بازیگری تصمیم گرفته تا  خوانندگی را تجربه کند، چه برخوردی با او شده .به اعتقاد من  هر هنرمندی می تواند ژانر های مختلف را در زندگی اش تجربه کند . بعضی از علاقمندان موسیقی ما برای اولین بار است  به سالن تئاتر می آیند و این نقطه شروع خوبی برای جذب مخاطب تازه برای هنر نمایشی است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.