بازداشت یکی از مهم‌ترین قاچاقچیان کوکائین برزیل پس از عمل جراحی صورت و ۳۰ سال فرار

پلیس برزیل در عملیاتی با شرکت ۱۵۰ نیرو، یکی از مهم‌ترین قاچاقچیان کوکائین در آمریکای جنوبی پس از ۳۰ سال پیگرد بازداشت کرد.

بازداشت یکی از مهم‌ترین قاچاقچیان کوکائین برزیل پس از عمل جراحی صورت و ۳۰ سال فراربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس برزیل روز شنبه از دستگیری یکی از مهم‌ترین قاچاقچیان کوکائین در آمریکای جنوبی پس از ۳۰ سال پیگرد خبر داد.

پلیس برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد «لوئیش کارلوس دا روشا» معروف به «کابسا برانکا» در سوریسو، شهری در ایالت ماتو گروسو در غرب برزیل دستگیر شد.

«دا روشا» نام خود را به ویتور لوئیش دی مورائس تغییر داده بود و یک جراح چهره‌اش را دستکاری کرده بود تا او بتواند از دست مقامات فرار کند.

بر اساس بیانیه پلیس برزیل، ۱۵۰ مأمور در عملیاتی که به بازداشت او منجر شد، شرکت داشتند.

در این عملیات، معاون او نیز بازداشت شد و تعدادی خودروی لوکس، هواپیمای گردشگری، املاک کشاورزی و اموال دیگر به ارزش کامل ۱۰ میلیون دلار ضبط شد.

پلیس در بیانیه خود توضیح داد زمانی که پلیس فکر می‌کرد محل اختفای او را در ماتو گروسو شناسایی کرده است، عکس‌های صورت سابق لوئیش کارلوس دا روشا را با عکس چهره ویتور لوئیز دی مورائس مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که دا روشا و دی مورائس هر دو یکی هستند.

مظنون متهم است که یک شبکه عظیم تولید و قاچاق کوکائین را رهبری کرده است.

به گفته پلیس، این ماده مخدر در بولیوی، کلمبیا و پرو کشت و تبدیل می‌شود سپس تا آمریکا و اروپا برای فروش فرستاده می‌شود.

دا روشا همچنین متهم است که یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان مالی قاچاقچیان خشن مواد مخدر است که کنترل بازار را در مناطق سائوپائولو و ریو دو ژانیرو در دست دارند.

انتهای پیام/

بازداشت یکی از مهمترین قاچاقچیان کوکائین در برزیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار