رشت؛

اعزام بیش از 86هزار زائر از ایران برای مناسک حج تمتع

86 هزار و 500 نفر امسال از ایران برای حج تمتع اعزام می شوند که 795 نفر از آنان گیلانی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج تمتع در همایش اسرار و معارف حج در رشت اعلام کرد : تاکنون تدابیر لازم برای انجام بهینه ی مناسک حج تمتع امسال اتخاذ و مذاکرات و توافقات مرتبط با آن امضاء شده و پیش بینی می شود زایران ایرانی امسال در شرایط مطلوبی به انجام مناسک پرداخته و با امنیت و آرامش به میهن بازگردند.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه امسال 86 هزار و 500 نفر از هم میهنانمان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند افزود: 795 نفر از آنان در قالب 6 کاروان از گیلان اند که با حضور در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به عربستان پرواز خواهند کرد.


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت همچنین از تکمیل ظرفیت کاروانها در شرایط فعلی خبر داد و افزود: لوازم و کالاهای مورد نیاز برای ارایه ی خدمات پشتیبانی و رفاهی به زایران نیز از ایران انتقال می یابد و تلاش شده هتل ها و اقامت گاه های مناسبی برای زایران ایرانی تهیه شود.


وی همچنین اعلام کرد : در صورت انجام بهینه ی مناسک حج تمتع امسال و همکاری مطلوب و طبق توافق مقامات عربستانی ، حج عمره نیز در سال 96 دایر خواهد شد.


مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج تمتع در پایان با انتقاد از برخی فضا سازی های رسانه ای در فضای مجازی مبنی بر عدم لزوم اعزام زایران به حج تمتع تصریح کرد: انجام این مناسک از فرایض واجب اسلامی ا ست و اقدامات سازمان حج در پی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و استفتاء مراجع عظام تقلید عملی شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.