حجت الاسلام و المسلمین مولائی خبر داد

شرکت بیش از ۱۴ هزار دانش آموز و دانشجو در برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران گفت: بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز و دانشجو از برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این میزان ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود مولائی، سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در فصل تابستان و ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تعریف شده است، اظهار داشت: هم اکنون 7 کانون فرهنگی دایمی و یک اردوگاه کمیته امداد در سطح استان فعال است و خدمات فرهنگی به مددجویان ارایه می‌کند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و تربیتی از سال 1379و همزمان با تشکیل معاونت فرهنگی در کمیته امداد امام(ره)، با هدف توانمندسازی دانش آموزان و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنان پایه ریزی شد.

حجت الاسلام و المسلمین مولائی با بیان اینکه امسال برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد از تیرماه تا نیمه نخست شهریورماه سال جاری تشکیل می‌شوند، بیان کرد: از حداکثر ظرفیت دستگاه‌ها همانند آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف استفاده می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه 7 هزار و 500 نفر از دانش آموزان در کانون‌های دایم و بیش از یک هزار نفر از نوجوانان تحت حمایت در کانون‌های پیر ولایت و بیش از 5 هزار نفر با معرفی به سایر دستگاه‌ها هم‌زمان با آغاز تعطیلات تابستان تحت پوشش برنامه اوقات فراغت قرارگرفته‌اند، بیان کرد: اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی از جمله قرآنی و اعتقادی، ورزشی همچون فوتبال، والیبال، فوتسال، تنیس، ورزش‌های محلی، پیاده‌روی، فوتبال دستی، مهارت‌های هنری، هنر‌های تجسمی، سرود، نمایش، تئاتر و غیره ازجمله فعالیت‌های لحاظ شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های تابستانه این نهاد است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی شامل آموزش وبلاگ نویسی، مهارت‌های استفاده هدفمند از اینترنت، کتابخانه‌های دیجیتال، پژوهش در محیط مجازی و سواد رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تحت حمایت است.

حجت الاسلام مولائی یادآور شد: حدود ۱۴ هزار دانش آموز و دانشجو سال گذشته از برنامه‌های فرهنگی اوقات فراغت این نهاد در فصل تابستان بهره‌مند شدند.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به برگزاری دوره‌های محافل انس با قرآن و آموزش قرآن کریم در قالب طرح ترنم نور برای مددجویان تحت حمایت، افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند، در کلاس‌های آموزشی روخوانی، روان خوانی، قرائت، حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان شرکت کردند و از فضایل قرآن در این ماه مبارک بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ترنم نور گفت: ارتقای سطح بینش و باور‌های دینی و مذهبی مددجویان از طریق انس بیشتر با قرآن و احیای فرهنگ دینی، ترویج، تبلیغ و اعتلای فرهنگ قرآنی و گسترش فضایل اخلاقی در زندگی مددجویان از اهداف اجرای این طرح است.

حجت الاسلام و المسلمین مولائی برگزاری دوره‌های آموزش خانواده برای مددجویان تحت حمایت را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی با هدف آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود؛ مددجویان تحت حمایت در این دوره‌ها نکات ارزنده‌ای را در زمینه احکام، بهداشت فردی، بهداشت روانی و سبک زندگی فرا می‌گیرند، همچنین از مشاوره‌های فردی و گروهی نیز بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از 23 هزار مددجو از برنامه‌های آموزش خانواده بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: صیانت از تحکیم نهاد خانواده، احیای عزت و کرامت فردی و خانوادگی است که برای رسیدن به این مهم سالم سازی و بازسازی فضای اعتقادی خانواده‌ها، تعمیق باور‌ها، گسترش اصول و مبانی ارزشی و دینی و مصون سازی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اقداماتی است که باید در راس امور قرار گیرد.

وی گفت: پس از احصاء نیاز آموزشی از طریق تکمیل شناسنامه‌های اختصاصی، محیطی و فرهنگی توسط سرمربیان آموزش خانواده، خانواده‌های تحت حمایت با رنج‌های سنی مختلف مشتمل بر گروه‌های همسران جوان، جوانان در آستانه ازدواج، سرپرست خانوار، سالمندان و غیره با در نظر گرفتن سطح تحصیلات گروه بندی و از طریق روش‌های سیزده گانه آموزشی از قبیل: آموزش به روش گروهی، چهره به چهره، غیر حضوری، برگزاری جلسات طرح فلاح، مجلات مکتوب، مجلات دیداری و شنیداری، شرکت در همایش‌ها و مسابقات، آموزش به روش اردویی و غیره از سرفصل‌های آموزشی به تفکیک موضوعات اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی در قالب کارگاه‌های آموزشی با عناوین آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی و مباحث حقوقی اعم از حقوق شهروندی و قضایی و آموزش پیشگیری از اعتیاد، جلسات پرسش و پاسخ نماز و  غیره بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مولائی با اشاره به بهره مندی از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در دوره‌های آموزش خانواده برای مددجویان گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار، نوعروسان، دختران در شرف ازدواج و دختران ترک تحصیل کرده در دوره‌های آموزشی این نهاد در سال گذشته شرکت کردند؛ برگزاری دوره‌های آموزش خانواده نتایج قابل توجهی در زندگی افراد تحت حمایت داشته است.

انتهای پیام/

بیش از ۲۳ هزار مددجو از دوره‌های آموزش خانواده بهره مند می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار