سنندج؛

ثبت 589 مورد باسکول همکف در کردستان

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: 589 باسكول همکف در سطح استان توسط اداره کل استاندارد استان کردستان ثبت شده که از این تعداد 580 مورد کنترل شده و 9 مورد آن هنوز کنترل نشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛منصور لهونیان گفت: از تعداد 589 مورد باسکول همکف در استان 97 باسکول متعلق به شهرستان سنندج است که 94 مورد آن كنترل شده و سه مورد آن كنترل نشده است.

وی افزود: در شهرستان سقز 96 مورد باسكول ثبت شده در استاندارد داریم که 95 مورد آن كنترل شده و يك مورد آن كنترل نشده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان خاطرنشان کرد: در شهرستان بيجار نیز 79 مورد باسكول در استاندارد ثبت شده است که 75 مورد آن كنترل شده و چهار مورد آن كنترل نشده است.

لهونیان افزود: در شهرستان مريوان 72 مورد باسكول ثبت شده که از این تعداد71 مورد آن كنترل شده و يك مورد هنوز كنترل نشده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های كامياران 51 باسكول، دهگلان 46 باسکول، دیواندره 55 باسکول، قروه 72 باسکول و بانه 21 باسکول ثبت شده است که همه آن‌ها تحت كنترل هستند.

مدیرکل استاندارد استان کردستان در ارتباط با کنترل باسکول‌های همکف تصریح کرد: یکی از اهداف کنترل این اوزان، کالیبره کردن و اخذ برچسب استاندارد می‌باشد، هدف از کالیبراسیون ایجاد نظامی مؤثر به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه‌های آزمون و وسایل اندازه‌گیری و کلیه تجهیزاتی است که عملکرد آنها بر کیفیت فرایند تاثیرگذار می‌باشد.

وی هدف از این کار را اطمینان از تطابق اندازه گیری‌های انجام شده با استانداردهای جهانی عنوان کرد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.