همدان؛

60 خانه مسافر استان همدان در صف مجوز

مدیر عامل موسسه فرهنگی گردشگری مهر ماندگار همدان گفت: 60 خانه مسافر در استان همدان در صف مجوز و چشم انتظار تایید اداره اماکن هستند.

60 خانه مسافر استان همدان در صف مجوزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ همدان یکی از 5 شهر گردشگری کشور است که دارای پتانسیل و ظرفیت هایی مطلوبی در حوزه گردشگری است  که بعنوان یک منطقه توریستی می تواند در رونق  اقتصادی و جذب گردشگران داخلی وخارجی نقش بسزایی ایفا کند.

چند قدمی شهر که میروی  در گوشه وکناره های  خیابان را غرق در تابلو به دست هایی می بینی که می خواهند به هر نحوی که شده نظر مسافران را به خود جلب کنند جلوتر میروی وترمز می کنی، بلافاصله دور تا دور ماشین ات حلقه می زنند ودرتبلیغ خانه هایشان با یکدیگر رقابت می کنند وهمه آنها با یک سوا مشترک سر صحبت را آغاز می کنند.آقا چند نفرید؟

چند لحظه ای را با این افراد ناشناس بدون هیچ مجوز یا شناسه ای با در دست داشتن تابلوی مقوایی سوئیت ومنزل اجاره ای که منتظر دیدن یک پلاک غریبه هستند هم کلام می شوی، تعریف های جالبی از سوئیت ها ومنزل های اجاره ای میشنوی یکی می گوید خانه دو خوابه با چشم انداز عالی ودیگری هم می گوید خانه در مرکزشهرودر چند قدمی بازار وبا امکانات عالی وتمیزوبا قیمت مناسب ،در این میان هم پسری نوجوان و کم سن سال یک مرتبه جلویت ظاهر می شود  ومی گوید سوئیت با امکانات کامل ووایفای رایگان ؟!حال در این شلوغی وهیاهوی انواع خانه ها در اندیشه ای فرو میروی تا بتوانی تصمیم درست را با قیمت مناسب وامکانات خوب با یک انتخاب درست را داشته باشی که خانواده ات در امنیت ورفاه از سفرشان لذت ببرند وخاطره ای به یاد ماندنی را در دفتر زندگیشان ثبت کنند.

جلوتر میروی شروع به پرسیدن و چانه زدن برسر قیمت میکنی درنهایت گزینه ای را انتخاب میکنی وبدنبال آن براه می افتی اما نمیدانی این کار عاقلانه ای هست یا خیر؟بازهم بیشتر فکر میکنی که با معضلات و آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد آیا کار درستی است یا خیر؟وتازه اینجاست که به اهمیت خانه مسافران پی میبری.

براساس این موضوع به سراغ یکی از مسافران که باخانواده خود به قصد گردشگر شهر همدان را انتخاب کردند  ومی خواهند چند روزی را در این شهر سکونت داشته باشند رفتم وبا او هم صحبت شدم.

آقای جعفری مسافری است که همراه  خانواده خود شهر همدان را برای سفر خود انتخاب کرده و قصد دارد چند روزی را در خانه اجاره ای وبا قیمت مناسب را در همدان بگذراند ودر کنار خانواده ازجاذبه های دیدنی  همدان لذت ببرد.

او که در تبلیغ افراد کارتن بدست گم شده  ودر انتخاب آن مانده است  می گوید: وجود این افراد کارتن بدست از ورودی شهر وداخل شهر نشانه این است که همدان شهر گردشگری است که جاذبه های زیادی برای دیدن دارد ویک منطقه توریستی به شمار می رود.

جعفری ادامه می دهد:وجود افراد کارتن بدست برای کسانی که توان رفتن به هتل های گران قیمت را ندارند گزینه ای خوبی است،اما اینجا جای یک سوال باقی می ماند که آیا این خانه مسافران سامان دهی شده اند ودارای مجوز هستند در این صورت است که خانواده ها با اطمینان کامل وآرامش بیشتری بسوی انها می روند خانه ای را اجاره میکنند تا بتواندد از سفر خود بدون هیچ  دغدغه ای  در اینباره لذت ببرند.

او نظرش این بود که اگر خانه مسافرها ساماندهی شوند دیگر کسی نمی تواند خلاف قانون عمل کند.

اقای جعفری اضافه کرد: بهداشت محیط ،امنیت وآسایش همچنین قیمت مناسب از مهمترین نکاتی است که این خانه مسافرها باید داشته باشند.

به سراغ مدیر عامل موسسه فرهنگی گردشگری مهر ماندگار رفتیم و با اونیز هم صحبت شدیم

 

سجاد آروانه با اشاره به اینکه این موسسه با اعطای مجوز از سوی استاندار همدان مسئول ساماندهی خانه مسافرها در استان است  واولین مجری ساماندهی خانه  مسافرهای همدان است که تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت:ساماندهی خانه مسافرها مراحل مختلفی از جمله ثبت نام از متقاضیان،بازدید از منزل آنها،تایید توسط اداره اماکن  و میراث فرهنگی و درجه بندی و.. را شامل می شود.

وی ادامه داد: وجود خانه مسافران موجب می شود  علاوه بر ایجاد شغل در آمدی برای شهروندان محسوب شود و می تواند بعنوان یکی از زیر ساخت های گردشگری همدان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه وجود کارتن بدست ها بعنوان واسطه ،باعث می شود سود حاصل از اسکان مسافران در خانه مسافرها عاید واسطه ها ودلالان شود وصاحب خانه ها نفعی از این موضوع نمی برند.

آروانه با اشاره به اینکه همدان شهرصنعتی نیست خاطر نشان کرد:گردشگری می تواند زمینه ای مناسب برای تولید اشتغال و منبع در آمدی برای شهروندان این شهر شود.

این مسئول با بیان اینکه 500 الی 650 خانه مسافر در همدان وجود دارد بیان کرد: از این تعداد 60 خانه مسافر در صف صدور مجوز از سوی اداره اماکن هستند.

 

آروانه ابراز کرد: هم اکنون در استان همدان تنها 15 خانه مسافر درهمدان موفق به دریافت مجوز شده اند که این رقم برای استان همدان که یک منطقه توریستی وگردشگری است جوابگوی گردشگران را نیست.

مدیر عامل موسسه فرهنگی گردشگری مهر ماندگاربا اشاره به اینکه اداره اماکن برای تایید خانه مسافرها با ما همکاری لازم را نمی کند ادامه داد:متاسفانه اداره اماکن خانه مسافرهایی را که معرفی میکنیم برای اخذ مجوز را تایید نمی کند.

وی گفت:تا زمانی که کارتن بدست ها در شهر حضور دارند صاحب خانه ها برای گرفتن مجوز مجاب نمی شوند چرا که غیر قانونی عمل میکنند وهر گونه که می خواهند رفتار میکنند.

سجاد آروانه افزود: ساماندهی خانه مسافرها به مانند کلاف سردر گمی شده  که هر یک از دستگاه های متولی برای باز شدن این کلاف آن را به دیگری پاس میدهند.

وی موفقیت طرح ساماندهی خانه مسافرهای همدان را در گرو حمایت و همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر ارگانهای مربوطه از جمله اداره اماکن برشمرد .

براستی چه زمانی مشکل ساماندهی خانه مسافرها در شهر همدان حل می شودو چه وقت دستگاههای مربوطه ومتولی برای رفع این مشکل با دست در دست هم و با اتحاد این گره را از هم باز میکنند.

انتهای پیام/ ج

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.