نقشه استان اصفهان

نقشه استان اصفهان، نشان می‌دهد این استان در میانه ایران قرار گرفته و مساحتی بالغ بر ۱۰۵۹۳۷ کیلومتر مربع دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقشه استان اصفهان، نشان می‌دهد این استان در میانه ایران قرار گرفته و مساحتی بالغ بر ۱۰۵۹۳۷ کیلومتر مربع دارد.

استان اصفهان زیستگاه مردمی از اقوام اصفهانی، بختیاری، ترک‌ها، ارمنی‌ها، گرجی‌ها، کولی‌ها، لر‌ها و عرب‌ها است.

نقشه استان اصفهان در برگیرنده شهرستان‌هایی با عناوین آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، خور و بیابانک، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، دهاقان، فریدن، فریدون‌شهر، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد و نطنز است.

نقشه استان اصفهان


این استان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید انواع مختلف صنایع دستی کشور به شمار می‌آید و از دیرباز مهد هنر‌های زیبا و صنایع دستی بوده است. از صنایع دستی رایج اصفهان می‌توان به سیم‌کشی، زرکشی، گلابتون‌دوزی، منبت گلپایگان، پولک‌دوزی، زنجیره‌بافی، قالی‌بافی و نساجی اشاره کرد.

گفتنی است؛ استان اصفهان پیش از این با نام‌های آپادانا، آصف‌هان، اسباهان، اسبهان، اسپاتنا، اسپادنا، اسپاهان، آسپدان، اسپدانه، اسپهان، اسپینر، اسفاهان، اسفهان، اصباهان، اصبهان، اصپدانه، اصفاهان، اصفهانک، انزان، بسفاهان، پارتاک، پارک، پاری، پاریتاکن، پرتیکان و جی شناخته می‌شد.

از نام‌های دیگر این استان می‌توان به رشورجی، سپاهان، سپانه، شهرستان، صفاهان، صفاهون، گابا، گابیان، گابیه، گبی و نصف جهان اشاره کرد.

 

نقشه استان اصفهان


یادآور می‌شود؛ کاخ چهلستون، میدان نقش جهان (میدان امام)، بازار قیصریه، عمارت عالی‌قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد جامع، کاخ هشت‌ بهشت، پل خواجو، سی‌ و سه پل، کلیسا و موزه وانک و آتشگاه از جاذبه‌های گردشگری اصفهان به حساب می‌آیند.

از جاذبه‌های گردشگری دیگر اصفهان می‌توان از مسجد سید، مسجد حکیم و منارجنبان نام برد.

 

متروی شهر اصفهان

متروی اصفهان که ایده آن در سال 1340مطرح شد، هم‌اکنون برای سه خط شهری تعریف شده است. این مترو از زیر زاینده رود گذشته و بارها و بارها به دلیل ممانعت از آسیب زدن به آثار تاریخی مسیر خود را تغییر داده است.

 

نقشه استان اصفهان

  

 

گوگل مپ استان اصفهان

 

 

نقشه استان اصفهان

 

 

انتهای پیام/

 

جاذبه‌های گردشگری اصفهان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خیلی خوبه من ازاین نقشه یه نتیجه دسیدم
احسنت به نقاش این نقشه❤
آخرین اخبار