کرمانشاه؛

آب سد "گاوشان" وارد مدار شهر کرمانشاه شد

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از ورود آب سد "گاوشان" به مدار مصرف شهر کرمانشاه خبر داد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی حسین مرادی با اشاره به وارد مدار شدن آب سد گاوشان برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه،گفت: طرح اضطراری آب سد گاوشان از چند روز قبل و به میزان حدود 400 تا 500 لیتر در ثانیه وارد شبکه شهر کرمانشاه شد.
وی با بیان اینکه هنوز از ظرفیت کامل این طرح اضطراری که 700 تا هزار لیتر در ثانیه است استفاده نکرده ایم، ادامه داد: هنوز بخشی از تامین آب شهر کرمانشاه از چشمه تاقبستان انجام می‌شود.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه یادآوری کرد: در شرایطی که دیگر از چشمه تاقبستان برداشت نداشته باشیم، آب سد گاوشان با ظرفیت بیشتر وارد مدار می‌شود.
به گفته مرادی، منابع دیگری هم از جمله چاه‌های ده‌پهن، عمرمل، میان دربند و سراب قنبر  برای تامین آب شهر کرمانشاه وجود دارد.
وی تاکید کرد: هم اکنون ظرفیت تصفیه‌خانه آب شهر کرمانشاه هزار لیتر در ثانیه است، اما با تکمیل تصفیه‌خانه در دست احداث این ظرفیت به 2800 لیتر در ثانیه خواهد رسید و دیگر برای تامین آب بلندمدت کرمانشاه مشکلی وجود ندارد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه با وجود آب سد گاوشان در صورتی که شهروندان الگوی مصرف را رعایت نکنند باز هم کمبود خواهیم داشت، افزود : معمولا از ساعت یازده تا غروب زمان پیک مصرف آب است که باید صرفه‌جویی بیشتری در این ساعت داشت.
مرادی عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم خصوصا در این روزهای گرم که مصرف بیشتر است، از زیاده روی در مصرف آب خودداری کند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار