آغاز اعتصاب دو هفته‌ای خدمه پروازهای بریتیش ایرویز / درخواست کمک هواپیمایی انگلیس از قطر

بخش عمده‌ای از خدمه پرواز شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلیس، اعتصاب دو هفته‌ای خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ خدمه پرواز شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلیس، در فرودگاه هیترو لندن از امروز به مدت دو هفته و در اعتراض به وضع نامناسب حقوق‌هایشان، اعتصاب می‌کنند.

اتحادیه کارگری یونایت اعلام کرد خدمه پروازها نسبت به پایین بودن حقوق‌هایشان اعتراض دارند و از سال گذشته درخواست‌های خود را به بریتیش ایرویز اعلام کرده‌اند. اما این شرکت هواپیمایی به اعتراض آنها توجهی نکرد و با تهدیدات متعدد، خدمه پرواز را از برپایی یک اعتصاب جمعی منع کرد. اتحادیه کارگری یونایت از بریتیش ایرویز به دلیل تهدید کارکنانش برای شرکت نکردن در این اعتصاب انتقاد کرد.

«اولیور ریچاردسون»، یکی از اعضای اتحادیه یونایت، در این باره گفت: بریتیش ایرویز کارکنانی که قصد شرکت در اعتصاب را دارند، تهدید به انتقام‌‌گیری می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد آنها به‌جای حل مشکل، قصد دارند اعتصاب‌کنندگان را مجازات کنند. این‌یک اقدام غیرقانونی است و ما از حق اعضای اتحادیه دفاع خواهیم کرد.

بریتیش ایرویز برای مقابله با اعتصاب کارکنانش، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد 99.5 درصد پروازهایش از فرودگاه هیترو لندن تا پایان یافتن اعتصاب با همکاری شرکت هواپیمایی قطر انجام می‌شود.

بریتیش ایرویز عصر جمعه موفق شد برای استفاده از 9 فروند هواپیما و خدمه پرواز شرکت هواپیمایی قطر به مدت 16 روز، موافقت سازمان نظارت و ارزیابی شرکت‌ها و خطوط هواپیمایی انگلیس را جلب کند. این اقدام با اعتراض و مخالفت شدید اتحادیه کارگری یونایت مواجه شده است.

حدود 4 هزار خدمه پرواز شرکت بریتیش ایرویز که از سال 2010 به این شرکت پیوسته‌اند، بر سر حقوق با کارفرما اختلاف دارند. در این میان حدود 2 هزار و 500 نفر از خدمه مذکور، عضو اتحادیه کارگری یونایت هستند.

میانگین حقوق دریافتی سالانه خدمه پرواز بریتیش ایرویز 21 تا 25 هزار پوند است؛ اما در عمل این حقوق بر اساس پایه 12 هزار پوند پرداخت می‌شود. برای هر ساعت پرواز نیز 3 پوند اضافی درنظر گرفته می‌شود.

بریتیش ایرویز بیش از 39 هزار کارمند دارد و بزرگترین شرکت هواپیمایی انگلیس شناخته می‌شود. این شرکت روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.

این تعداد پرواز با 268 فروند هواپیمای جت مسافربری بریتیش ایرویز انجام می‌شود. درآمد شرکت در سال 2015 میلادی بالغ‌بر 11 میلیارد و 421 میلیون پوند اعلام ‌شد.

 انتهای پیام/

خدمه پرواز شرکت هواپیمایی انگلیس اعتصاب دو هفته‌ای خود را آغاز کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار