افزایش بهای نفت در پی کاهش فعالیت‌های حفاری آمریکا

کاهش دکل‌های حفاری آمریکا و افزایش تقاضا در چین، بهای نفت را برای هفتمین روز متوالی افزایش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تعداد دکل‌های حفاری آمریکا و افزایش تقاضای نفت در چین، بهای طلای سیاه اواخر روز جمعه برای هفتمین روز متوالی با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با یک دلار و 11 سنت افزایش به 46 دلار و 4 سنت در هر بشکه رسید. این نخستین بار در دو هفته گذشته است که بهای نفت شاخص آمریکا به بالای 46 دلار رسیده است. بهای نفت خام برنت نیز با 50 سنت افزایش، 47 دلار و 92 سنت در هر بشکه معامله شد.

به دنبال افزایش نگرانی ها از اشباع کنونی بازار، نفت خام برنت هفته گذشته به پایین ترین سطح در 10 ماه گذشته رسیده بود.

بهای نفت پس از آن افزایش یافت که شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» اعلام کرد: «آمریکا تعداد دکل‌های حفاری خود را برای نخستین بار از ماه ژانویه سال جاری میلادی (حدود شش ماه پیش) کاهش داده است. این درحالیست که کارخانجات چینی به دلیل افزایش تقاضا سطح تولید نفت خود را با بیشترین سرعت در سه ماه گذشته افزایش داده اند.

هر دو شاخص نفت در نیمه نخست سال 2017 با کاهش بیش از 14 درصدی همراه بوده است. این بیشترین سطح کاهش بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت از نیمه نخست سال 1998 محسوب می شود. در آن دوره شش ماهه این دو شاخص نفت با کاهش حدود 19 درصدی همراه بودند.

انتهای پبام/

افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی برای هفتمین روز متوالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار