حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات هماهنگ شده کالاهای قاچاق به کشور جای تاسف دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش ورود کالاهای قاچاق به کشور هستیم.

سالانه 700 هزار فرصت شغلی به دلیل قاچاق کالا و ارز از دست می‌رودحسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قرار است فردا (یکشنبه 11 تیر) موضوع قاچاق کالا و ارز در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی شود، اظهار داشت: سال گذشته در همین رابطه مجلس جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن جلسه به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمره 6 دادم.

وی با بیان اینکه عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این یک سال هم بهبود نیافته و نمی‌توانیم به این مجموعه نمره قبولی بدهیم، گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش ورود کالاهای قاچاق به کشور هستیم و مسئله قابل تاسف‌تر این است که این واردات کاملا سازمان‎‌دهی شده و هماهنگ‌شده انجام می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره ابعاد فاجعه‌بار اقتصادی قاچاق کالا و ارز در کشور تصریح کرد: هر ساله حدود 700 هزار فرصت شغلی به دلیل قاچاق کالا و ارز از دست می‌رود که این عدد همان میزانی است که دولت مطابق با برنامه ششم توسعه باید شغل ایجاد کند.

نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه گفت: متاسفانه با ورود بی‌رویه ‌کالا و ارز به کشور تمام هزینه‌های ساخت و ساز و نگه‌داری کارگاه‌ها و کارخانه‌‌ها از دست می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ تولید در کشور با ترویج کالاهای قاچاق  از بین می‌رود و وابستگی‌ به این کالاها آسیبی جدی به اقتصاد کشور می‌زند.

شایان ذکر است که فردا قرار است در جلسه غیرعلنی بهارستان  راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا با حضور معاون اقتصادی وزارت اطلاعات و حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی شود.

انتهای پیام/

فرهنگ تولید در کشور با ترویج کالاهای قاچاق  از بین می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۶
دولت اقدام کند وجلوی قاچاق بگیرد .
آخرین اخبار