کرمان؛

فراوری70 درصد گل محمدی تولیدی لاله زار در بردسیر

بیش از 70درصد گل های محمدی کشت شده در شهرستان بردسیر توسط کارخانه های همان منطقه فراوری و30درصد مابقی در خارج از منطقه فراوری می شوند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمدرضا فتوت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان امروز در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره گل محمدی بردسیر در سایت گردشگری لاله زار گفت :  گل های محمدی منطقه لاله زار به دلیل ارگانیک بودن بی نظیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره های مختلف در مناطق با هدف شکرگزاری از نعمات الهی و همچنین ارائه آموزش های مختلف برگزار می شود .
فرماندار بردسیر نیز گفت: طی یک سال اخیر 2 کارخانه گلابگیری در این شهرستان افتتاح شده و با هماهنگی بین واحدهای خصوصی و غیره کشت گل محمدی در این منطقه توسعه داشته است.
مجید نجف پور افزود: امسال جشنواره سراسری موسیقی نواحی با جشنواره گل محمدی در شهرستان بردسیر به طور همزمان برگزار شد.
وی گفت: این جشنواره با هدف شناساندن و معرفی پتانسیل های بالقوه شهرستان بردسیر از 10 سال گذشته تاکنون در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار می شود.
یازدهمین جشنواره گل محمدی بردسیر با اجرای موسیقی پاپ و سنتی، استندآپ، کوهنوردی عمومی، قایقرانی، ماهیگیری، پرواز پاراگلایدر، اجرای مسابقات ورزشی، نمایشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و اقامت در خانه های روستایی و بوم گردی از 6 تا 9 تیرماه در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.