هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نفوذ ایران خشم جمهوری خواهان را برانگیخته است/ترس آمریکا از نمایش قدرت ایران در منطقه

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اظهارات اخیر مقامات امریکا برآیند خشم این کشور به خصوص جمهوری خواهان نسبت به نفوذ معنوی ایران در منطقه است.

حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گستاخی اخیر  نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل و خواسته مقامات امریکا مبنی بر قطع ارتباط ایران با جامعه جهانی اظهار داشت: ایران به دلیل داشتن زیر ساختهای قوی و حضور در منطقه به منظور مهار بحران های منطقه اتش خشم آمریکا را شعله ور کرده است.

وی افزود: از طرفی آمریکا تحت تاثیر لابی صهیونیستی و رژیم عربستان سیاست های خود را در قبال ایران تعریف می‌کند و  این کشور به دلیل فشار صهیونیستی شیوه تهاجمی تری را نسبت به ایران اتخاذ کرده که ناشی از قدرت و نفوذ فوق العاده ایران در منطقه است.

هانی زاده بیان داشت: اظهارات اخیر مقامات امریکا برآیند خشم این کشور به خصوص جمهوری خواهان نسبت به نفوذ معنوی ایران در منطقه بوده و در طی ماههای اخیر و با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید جمهوری اسلامی ایران در صدر صحبتهای مقامات این کشور قراردارد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکا برای پیشبرد اهداف خود با مشکلات بسیاری مواجه است، شکست سیاسی آمریکا در خاورمیانه به خصوص در سوریه برای برهم زدن شطرنج جغرافیایی و نظامی در منطقه که ناشی از پایداری محور مقاومت است موجب خشم امریکا شده است.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا طی ماههای گذشته به شدت حملات خود علیه ایران افزوده و با اعمال تحریم های جدید و همچنین جریان سازی علیه ایران سعی بر آن دارد که ایران را منزوی کند، اما در هر حال آمریکایی‌ها نمی‌توانند جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیرند.

انتهای پیام/

آمریکایی‌ها نمی‌توانند جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار