دادگاه هاوایی، نحوه اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را به چالش می‌کشد

مدارک منتشر شده از سوی دادگاه هاوایی نشان می‌دهد نحوه اجرای فرمان ممنوعیت سفر اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا، با حکم قضایی دادگاه عالی این کشور در تضاد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، مدارک به دست رسیده نشان می‌دهد ایالت هاوایی برای به چالش کشیدن طرح دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – برای ممنوعیت ورود مسافران از 6 کشور جهان به آمریکا، اقدام قانونی کرده است. بخشی از این طرح دولت ترامپ ساعاتی پیش و پس از صدور حکم دادگاه عالی آمریکا، به مرحله اجرا رسید.

 دولت فدرال آمریکا پنج‌شنبه، ممنوعیت سفر به آمریکا از 6 کشور جهان را به اجرا گذاشت. این اقدام در حالی صورت گرفت که در روزهای گذشته دادگاه عالی آمریکا با لغو دستورالعملی که از جانب دادگاه ایالتی هاوایی وضع شده بود، مسیر را برای اجرای این ممنوعیت هموار کرد.

در اسنادی که به تازگی از جانب دادگاه هاوایی منتشر شده، آمده است: دولت فدرال به طور رسمی اعلام کرد بخش‌هایی از فرمان اجرایی به شماره 13780 را به اجرا درخواهد آورد؛ این در حالی است که (اجرای این فرمان) با حکم قضایی این دادگاه (دادگاه هاوایی) و نیز حکم دادگاه عالی تضاد خواهد داشت.

دادگاه ایالتی هاوایی همچنین اعلام کرده است این ممنوعیت، برخی افراد خاص را از ورود به آمریکا منع می‌کند که تحت حمایت‌های قضایی دادگاه عالی آمریکا، نباید شامل این ممنوعیت‌ها شوند.

این فرمان اجرایی که در 6 مارس سال جاری میلادی صادر شد، ورود اتباع ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا را برای 90 روز ممنوع کرده است و پذیرش مهاجران را برای 120 روز به حالت تعلیق در خواهد آورد. این حکم اجرایی، نسخه بازبینی شده از حکم اجرایی دونالد ترامپ است که در 25 ژانویه 2017 صادر شد. در نسخه جدید، نام عراق از لیست این کشورها حذف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار