هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حشدالشعبی بعد از آزادسازی موصل قدیم به مناطق مرزی بازخواهد گشت + نقشه

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا گفت: حشدالشعبی بعد از اطمینان از بازگشت مردم به خانه هایشان در موصل به مناطق مشترک مرزی عراق و سوریه باز می‌گردد.

سیدحسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به درگیری‌ها در آخرین نقاط موصل قدیم اظهار داشت: تا زمانی که موصل به طور کامل پاکسازی نشده حشدالشعبی قصد تمرکز بر مناطق مرزی سوریه را ندارد، اما به نظر می رسد حشدالشعبی بعد از پاکسازی آخرین قسمت از غرب موصل، به خصوص موصل قدیم و منطقۀ "تلعفر"، برای تأمین امنیت در مرزهای مشترک با سوریه وارد نبرد با داعش شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا دلیل مسئله فوق را اطمینان حشدالشعبی از پاکسازی موصل و فراهم شدن زمینۀ بازگشت مردم به خانه های خود عنوان کرد.

وی یادآور شد: به دلیل حضور نیروهای متجاوز آمریکایی در منطقۀ "التنف" حرکت این نیروها از جنوب عراق با احتیاط بیشتری همراه خواهد بود.

هانی زاده در مورد حضور حشدالشعبی در عملیات پاکسازی موصل، خاطرنشان کرد: با توجه به تجربۀ فراوانی که حشدالشعبی در طول جنگ با داعش به دست آورده بود نیروهای مسلح عراق خود را نیازمند حضور حشدالشعبی دانسته به همین جهت علی رغم اینکه آمریکایی ها طی دخالتی آشکار در امور داخلی عراق در ابتدا شرط کرده بودند که حشدالشعبی نباید در آزادسازی موصل مشارکت کند اما دولت حیدرالعبادی به این نتیجه رسید که بدون مشارکت نیروهای مردمی امکان پاکسازی موصل وجود ندارد به همین منظور این نیروها در پاکسازی موصل به نیروهای دولتی کمک کردند.

حشدالشعبی بعد از آزادسازی موصل قدیم به مناطق مرزی بازخواهد گشت

 

انتهای پیام/

 آزادسازی موصل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۸:۵۲ ۰۸ تير ۱۳۹۶
سلام مصاحبه بسیار خوبی بود استفاده کردید انشالله پیروزی نهایی مقاومت
آخرین اخبار